خبرگزاری کار ایران

دیپلماسی غذا؛ فرصتی مغتنم برای جذب گردشگر

دیپلماسی غذا؛ فرصتی مغتنم برای جذب گردشگر
کد خبر : ۴۶۱۷۷۱

به گزارش ایلنا، یک کارآفرین نمونه و سرمایه گذار در حوزه گردشگری غذا با بیان اینکه امروزه رستوران های زنجیره ای فقط جایی برای خوردن و آشامیدن نیست گفت: با گسترش فرهنگ استفاده از رستوران، این روزها در رستوران های سراسر جهان به غیر از صرف غذا و نوشیدنی، تعامل اجتماعی، تفریح و تنوع در فضایی آرام و دوست داشتنی نیز مورد توجه قرار می گیرد.

حمید علاالدین با بیش از ربع قرن تجربه در حوزه گردشگری غذا با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم با ایجاد فضای رقابتی، کیفیت غذای سرو شده در رستوران ها را افزایش دهیم تصریح کرد: کیفیت غذا، قیمت مناسب، مشتری مداری، بهداشت و فضای آرام و دل انگیز باید در اولویت باشد.

صاحب بزرگترین فودکورت خاورمیانه واقع در مرکز تجارت جهانی فردوسی با بیان اینکه باید با حمایت از کارآفرینان در زمینه سرمایه گذاری در حوزه غذا بتوان در جذب گردشگران به خصوص گردشگران خارجی موفق تر عمل کنیم اظهار داشت: بسیاری از کشورها در کنار تبلیغات روی صنعت گردشگری خود به تبلیغ انواع غذای خود برای جذب گردشگر می پردازند چرا که دیپلماسی غذا مسیری روشن برای شناخت فرهنگ یک کشور و جذب گردشگران است.

این کارافرین نمونه که قرار است بزرگترین فود کورت خاورمیانه را در مرکز تجارت جهانی فردوسی با امکانات ویزه ای چون سفره خانه، تالار و شهربازی راه اندازی کند در ادامه  بیان کرد اکنون در بسیاری از کشورها، رستوران های ایتالیای، چینی و فرانسوی می بینیم گفت: ما نه تنها باید جاذبه های گردشگری خود را به جهانیان معرفی کنیم، بلکه باید غذای ایران را نیز به دنیا معرفی کنیم.

حمید علاالدین افزود: با تمام کاستی ها، آینده ی روشنی را برای صنعت رستوران داری در ایران متصور و معتقدم باید سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این بخش ترغیب کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز