خبرگزاری کار ایران

مردم به شایعات هنگام وقوع زلزله توجه نکنند

کد خبر : ۱۹۹۲۰۹

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به بروز برخی شایعات در مناطق زلزله زده، از مردم خواست که به اینگونه شایعات در خصوص وقوع زلزله‌های مجدد توجه نکنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به بروز برخی شایعات در مناطق زلزله زده از مردم خواست که به اینگونه شایعات در خصوص وقوع زلزله‌های مجدد توجه نکنند.

به گزارش ایلنا از ایلام، سردار «علی دولتی» اظهار کرد افزود: تلاش دستگاه‌ها دولتی برای کاهش آلام رنج‌های مردم در نقاط زلزله زده مناسب بوده و مردم نیز در این زمینه به خوبی توانسته‌اند از عهده مشکلات موجود برآیند.

وی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی‌های مردم در مورد خطرات ناشی از بلایای طبیعی امری بسیار ضروری است، گفت: مردم نقش اساسی و حائز اهمیتی در هنگام بروز حوادثطبیعی، غیر مترقبه و بحران ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: آموزش‌های امدادی توسط دستگاه‌های مرتبط می‌تواند مردم را برای امداد و نجات طوری آماده و سازماندهی کنند که در مقابل مخاطرات بلایای طبیعی و حوادثغیرمترقبه همیشه مهیا بوده و در امر مقابله با بحران و کمک رسانی مشارکت داشته باشند.

وی گفت: نخستین انتظاری که هنگام بروز بحران‌های طبیعی و حوادثغیر مترقبه از مردم می‌رود توجه نکردن به شایعات گوناگون است.

این مقام مسئول گفت: مردم به هنگام وقوع حوادثطبیعی، وظایفی به عهده دارند که حفظ آرامش خود و اطرافیان، نخسیتن اصلی است که در این گونه شرایط باید مد نظر تمامی آنان قرار بگیرد.

سردار «دولتی» با تاکید بر نقش بسیار مهم و تاثیرگذار رسانه‌ها در قبل، هنگام و بعد از وقوع حوادثو بحران‌ها اظهار داشت: آموزش پیشگیری، آمادگی شهروندان در مواجهه با بحران، اطلاع رسانی به موقع، جلوگیری از ایجاد رعب و وحشت در اذهان عمومی و بروز شایعات، برقراری ارتباط بین مردم و مسوولان از جمله نقش رسانه‌ها در اینگونه مواقع است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز