خبرگزاری کار ایران

اتهامات نمایندگان مجلس ایلام در مورد خودم را تکذیب می کنم

اتهامات نمایندگان مجلس ایلام در مورد خودم را تکذیب می کنم
کد خبر : ۱۲۱۴۷۹

رئیس سابق دانشگاه آزاد ایلام: اتهامات نمایندگان مجلس ایلام در مورد خودم را تکذیب می کنم.

رئیس سابق دانشگاه آزاد ایلام گفت: اتهامات نمایندگان مجلس ایلام در مورد خودم را تکذیب می‌کنم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسینی نیا بیان داشت: سال گذشته که من به عنوان رئیس دانشگاه آزاد ایلام منصوب شدم، بودجه این مرکز تنها ۱۵۰ میلیون تومان بود؛ اما در حال حاضر این رقم به چهار میلیارد تومان ارتقا یافته است.

وی با اشاره به سخنان شوهانی، نماینده مردم ایلام مبنی بر اینکه دلایل استعفای بنده را مشکلات مالی و بدهکاری به بنیاد شهید اعلام کرده بود، تصریح کرد: سخنان شوهانی سفسطه است؛ چرا که این دانشگاه یک میلیارد و پانصد میلیون تومان از بنیاد شهید طلبکار است.

رئیس سابق دانشگاه آزاد ایلام گفت: ترم گذشته درخواست تصویب ۱۸ رشته کار‌شناسی ارشد و دکترا را به شوهانی سپردیم که به وزارت علوم تقدیم کند، آن هنگام که در انتظار تصویب مجوز رشته‌ها بودیم با کمال تعجب متوجه شدیم وی درخواست افزایش رشته‌های دانشگاه را دو ماه در اتاقشان محبوس کرده و اصلا آن را آشکار نکرده است.

حجت الاسلام حسینی نیا ادامه داد: در پی عدم اعلام رشته‌های در خواستی دانشگاه آزاد ایلام از سوی نماینده مذکور، وی به راحتی توانست مجوز کار‌شناسی ارشد ادبیات برای مرکز سرابله که یکی از مراکز همین دانشگاه است را اخذ کند و دلیل حمایت‌های شوهانی از رئیس مرکز سرابله همسویی این مسئول دانشگاهی در جریان زد و بندهای اداری با شوهانی است.

وی گفت: شوهانی با ارسال نامه‌های متعدد و ایمیل‌های فراوان به بنده، درخواست استخدام افرادی را ابلاغ می‌کردند که دارای مشکل اخلاقی و سوء سابقه بودند و بار‌ها با ارسال لیست‌هایی به دفتر ریاست دانشگاه، ابلاغیه‌ای مبنی بر عدم دریافت شهریه از برخی از دانشجویان را خواستار بودند و در تایید این جریان اعلام می‌کنم عده‌ای از دانشجویان این دانشگاه از وقتی که شوهانی به مجلس شورای اسلامی راه یافته یعنی به مدت دو سال شهریه پرداخت نکرده‌اند.

رئیس سابق دانشگاه آزاد ایلام خاطرنشان کرد: بنده به عنوان رئیس دانشگاه آزاد بار‌ها به دفتر کار وی در تهران مراجعه کردم و هر بار ساعت‌های متمادی با درب بسته مواجه می‌شدم، شوهانی حتی پاسخگو تماس‌های تلفنی من نیز نبود.

حجت الاسلام حسینی افزود: در مورد فروش چهار ساختمانی که شوهانی آن را دست مایه‌ای کاذب برای ابراز مشکلات مالی دانشگاه آزاد کردند، باید اعلام کنم آنچهار ساختمان به واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد واگذار و تغییر سند شد و دلیل انجام این کار اخذ مجوز مستقل علوم تحقیقات ایلام و عدم ابقای آن در دانشگاه آزاد بود.

وی با اشاره به دلایل استعفای خود تصریح کرد: شوهانی حکم و درخواست استخدام استاد برای تدریس می‌فرستادند؛ این در حالی است که دانشگاه آزاد ظرفیت و گنجایش پذیرش استاد جدید را ندارد، ۳۰۰۰ استاد حق التدریس، ۱۳۵ استاد تمام وقت و ۲۲۵ هیات علمی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند. دانشگاه آزاد با رعایت میانگین استاد و دانشجو به ازای هر ۵۰ دانشجو یک استاد دارد.

رئیس سابق دانشگاه آزاد ایلام با اشاره به قانون شکنی دیگر نماینده استان ایلام گفت: تنها شوهانی نبود که بر سر راه دانشگاه آزاد ایلام سنگ انداخت، احمدی، نماینده حوزه جنوب استان ایلام نیز در این مدت از هیچ بذل و بخششی در واگذاری پست‌های مهم اداری به خانواده، بستگاه، دوستان و آشنایانشان دریغ نکرده است.

حجت الاسلام حسینی نیا گفت: توقع ما از علی محمدی دیگر نماینده استان ایلام تصویب رشته‌های تحصیلات تکمیلی بود، وی با حضور در دفتر ریاست دانشگاه آزاد ایلام مدام بر این جمله که اگر مرا به دفتر وزیر علوم راه ندادند، درب اتاق ریاست را می‌شکنم و مجوز رشته‌ها را می‌گیرم، تاکید می‌کردند؛ اما تا به امروز وی به وعده خود نه تنها عمل نکرده است؛ بلکه به صورت غیر مستقیم اعلام کرده که به فکر تصویب رشته‌ها نباشیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز