خبرگزاری کار ایران

۲۳ هزار نفر از مردم ایلام عضو کتابخانه های عمومی هستند

۲۳ هزار نفر از مردم ایلام عضو کتابخانه های عمومی هستند
کد خبر : ۱۲۰۵۰۶

سرپرست امور کتابخانه های ایلام: ۲۳ هزار و ۳۶۰ نفر در کتابخانه های عمومی استان عضویت دارند.

سرپرست امور کتابخانه های ایلام گفت: ۲۳ هزار و ۳۶۰ نفر در کتابخانه های عمومی استان عضویت دارند.

ˈبه گزارش ایلنا، نورالدین الیاسیˈ استان اظهار کرد: به ازای هر هشت هزار نفر یک کتابخانه با ۴۳۷ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های ایلام وجود دارد. وی افزود: ۴۹ باب کتابخانه در قالب ۲۹ نهادی، ۲۰ مشارکتی تاکنون در مناطق و شهرستان های مختلف استان ساخته شده است. وی زیربنای کتابخانه های استان را ۱۱ هزار متر مربع عنوان کرد که از این مقدار ۹ هزار و ۲۰۰ متر مربع را کتابخانه های نهادی و کتابخانه های مشارکتی نیز یک هزار و ۸۰۰ متر مربع گستره دارند.

سرپرست امور کتابخانه های ایلام با قدردانی از توجه و اهتمام نمایندگان و برخی مسوولان استان در شتاب دهی به ساخت کتابخانه مرکزی استان یادآور شد: کتابخانه مرکزی استان با افزون بر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و گستره پنج هزار و ۷۱۰ متر مربع یکی از طرح های مهم استان است که پس از گذشت ۱۲ سال به بهره برداری نرسیده است.

الیاسی تاکید کرد: شش هزار و ۱۴۷ متر مربع زمن در این مدت از سوی خیرین برای ساخت کتابخانه و سه هزار نسخه کتاب نیز به کتابخانه های استان اهداء شده است.

وی سرانه مراجعه افراد به کتابخانه ها در طول ماه را ۳۰ هزار نفر و کتاب های امانی را ۳۵ هزار جلد در ماه برآورد کرد.

سرپرست امور کتابخانه های استان اضافه کرد: در سند چشم انداز ۱۴۰۴ و بر پایه فرمایش رهبر معظم انقلاب به ازای هر ۱۰۰ نفر باید هشت متر مربع سرانه کتابخانه در کشور وجود داشته باشد که استان ایلام با این استاندارد فاصله زیادی دارد.

الیاسی ادامه داد: همچنین بر پایه همین سند به ازای هر ۱۰۰ نفر باید چهار نفر به عضویت کتابخانه ها درآیند و برای هر یک نفر یک جلد کتاب در کتابخانه ها موجود باشد.

وی اظهار کرد: در مقطع کنونی نگرش ما به مقوله کتاب و ارائه خدمات به شکل نوین و بهره گیری از فناوری های روز دنیاست.

سرپرست امور کتابخانه های ایلام افزود: طرح کتاب من، نمایه وب، شبکه کتابخوان های حرفه ای، برگزاری مسابقه های آن لاین و مکتوب، نشست های نهضت مطالعه مفید، نقد و بررسی ماهانه کتاب از برنامه ها نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای گسترش فرهنگ کتابخوانی است.

الیاسی تاکید کرد: پنج ایستگاه مطالعه تاکنون در استانداری، پایانه مسافربری، فرودگاه و بیمارستان احداثشده است و در هفته کتاب و کتابخوانی نیز دو ایستگاه دیگر در شهرستان های ایوان و دهلران به بهره برداری می رسد.

وی در پایان از انعقاد تفاهم نامه با آموزش پرورش استان خبر داد و یادآور شد: در این تفاهم نامه زنگ انشا نویسی با محوریت کتاب و یک ساعت در هفته به عنوان زنگ مطالعه و کتابخوانی در برنامه دانش آموزان تعریف شده است. از ۲۵ آبان تا دو آذر ماه هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز