خبرگزاری کار ایران

همایش بزرگداشت امامزاده علی صالح(ع) در ایلام برگزار شد

کد خبر : ۱۰۵۲۷۹

همایش بزرگ داشت امام زاده علی صالح(ع) با حضور خدام حرم مطهر امام رضا(ع) در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام برگزار شد.

ایلنا: حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، در حاشیه برگزاری همایش بزرگ داشت امام‌زاده علی صالح(ع) در ایلام، گفت: این همایش به منظور تکریم و بزرگ داشت مقام شامخ امام‌زاده علی صالح(ع) به عنوان امام‌زاده شاخص و قطب فرهنگی در این استان برگزار شده است.

به گزارش ایلنا وی با اشاره به اینکه بیش از ۸ هزار بقعه متبرکه و امام‌زاده در سطح کشور وجود دارد، افزود: از این تعداد ۶۲ بقعه متبرکه و امام‌زاده معنویت خاصی به استان ایلام بخشیده است.

حجت الاسلام کاروند، تصریح کرد: امام‌زاده علی صالح(ع) در این استان مانند نگین درخشانی می‌درخشد و مایه سعادت و برکت در این استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، بیان کرد: امام‌زاده علی صالح(ع) به عنوان قطب فرهنگی، معنوی و هدایتی در این استان مطرح است.

وی، ابراز کرد: کنیه ایشان ابوالحسن بوده و ولادتش در قرن دوم هجری و وفات ایشان نیز بر طبق گفته محققان در قرن سوم هجری بوده است.

حجت الاسلام کاروند به ساخت فیلم سینمایی اعرجییون اشاره کرد و افزود: این فیلم در خصوص سادات اعرجی عراق که نسب امام‌زاده علی صالح(ع) به عبیدالله اعرجی از نوادگان امام چهارم شیعیان بوده، پرداخته است.

وی، یادآور شد: کار تحقیق و فیلم نامه به اتمام رسیده و به زودی فیلم برداری آن با مشارکت صدا و سیمای مرکز ایلام آغاز خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خدام و هیات امنای امام‌زاده علی صالح(ع) توسط خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

پخش کلیپ، مولودی خوانی و اهدای بسته‌های فرهنگی و متبرک از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز