خبرگزاری کار ایران

شروع طرح بازرسی و نظارت بر جایگاه های CNG در استان ایلام

کد خبر : ۱۰۴۹۷۵

طرح بازرسی و نظارت بر جایگاه های CNG در استان ایلام شروع شد.

ایلنا: رییس اداره اندازه شناسی و اوزان و مقیاس های این اداره کل با اعلام تشکیل کمیته نظارت بر جایگاه‌های CNG در استان ایلام گفت: چندی است که مبحثاستفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت، در وسایل نقلیه به بحثروز تبدیل شده و ایران نیز به لحاظ دارا بودن منابع غنی گاز طبیعی، در صدر کشورهای جهان قرار دارد و استفاده از منابع گاز طبیعی می‌تواند به رشد و شکوفایی اقتصاد کشور بیانجامد.

به گزارش ایلنا رییس اداره اندازه شناسی و اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد استان ایلام اظهار کرد: به همین منظور و بر اساس روش اجرایی نظارت بر فرایند بازرسی ادواری مخازن و شیر مخازن جایگاه های CNG اولین جلسه کمیته نظارت بر جایگاه های CNG در استان ایلام، با حضور نمایندگان ادارات و دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله شرکت گاز، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، تعزیرات حکومتی، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI(شرکت مورد تأیید سازمان ملی استاندارد ایران) در اداره کل استاندارد ایلام تشکیل شد.

مجتبی پالیزبان افزود: در این جلسه نظارت بر جایگاه های CNG استان مورد بحثو بررسی قرار گرفت و وظایف هر کدام از اعضاء در این راستا بیان شد.

پالیزبان عنوان کرد: پس از برگزاری این جلسه، به منظور شروع فرآیند بازرسی و نظارت بر مخازن جایگاه های سوخت CNG بر اساس استانداردهای ملی مربوطه، اعضای کمیته به صورت آزمایشی و قبل از اجرا از یکی از جایگاه های CNG شهرستان ایلام بازدید کردند و نکاتی از جمله رعایت حریم های ایمنی، سیستم حفاظت لوله کشی، کالیبراسیون شیرهای اطمینان، وجود تهویه در اتاق کمپرسور، مخازن ذخیره گاز، دستگاه ها و سکوهای سوخت گیری ارایه شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، بر اساس چک لیست تدوین شده توسط سازمان ملی استاندارد، از این جایگاه ها بازرسی به عمل آورد و گزارش آن را به اداره کل استاندارد استان جهت طرح در کمیته ارایه کنند.

مجتبی پالیزبان گفت: این گشت های مشترک به منظور بازرسی، کنترل و نظارت بر وضعیت جایگاه ها انجام می شود و تا پایان سال نیز در کلیه شهرستان های استان ادامه پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز