خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نیرو؛

نخستین کنفرانس ملی اقتصاد آب با شعار "آب، بهداشت و محیط زیست" آغاز به‌کار کرد

هدف از برگزاری این کنفرانس تبادل نظر و اندیشه‌ها و بیان دیدگاه‌های متنوع اقتصاد آب بین مدیران ارشد بخش آب، اندیشمندان و اساتید دانشگاه‌ها، مراکز نظارتی و افزایش اگاهی مسئولان از مسائل آب کشور است.

به‌گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، ارزش‌گذاری اقتصادی در نظام تخصیص منابع آب و مدیریت عرضه و تقاضا و الزام‌های اقتصادی در مدیریت منابع آب از محورها و اهداف مهم این همایش است.

بررسی راهکارهای حصول درآمدهای پایدار به منظور تداوم خدمات بهینه توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات آب، افزایش بهره‌وری منابع آب، امکان تأمین آب برای تقاضاهای جدید و دستیابی به عدالت اجتماعی و توزیع دوباره درآمد از طریق تعرفه‌گذاری مبتنی بر هزینه تمام شده آب و ایجاد علاقه برای سرمایه‌گذاری در بخش آب از دیگر محورهای برپایی کنفرانس خواهد بود.

هدف برگزاری این کنفرانس تبادل نظر و اندیشه‌ها و بیان دیدگاه‌های متنوع اقتصاد آب بین مدیران ارشد بخش آب، اندیشمندان و اساتید دانشگاه‌ها، مراکز نظارتی و افزایش اگاهی مسئولان از مسائل آب کشور بوده و ایجاد یک شبکه ارتباطی قوی بین مراکز علمی و بخش آب کشور از اهداف دیگر این همایش عنوان شده است.

این همایش با همکاری شرکت‌های مادر تخصصی آب و فاضلاب و مدیریت منابع آب کشوراز وزارت نیرو، اتاق بازرگانی ایران و هفت دانشگاه کشور اعم از دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد، شریف، علامه طباطبایی، بوعلی سینای همدان، اصفهان و سیستان برگزار می‌شود.

در کنار این همایش 6 کارگاه تخصصی نیز برگزار می‌شود و از میان 206 مقاله ارسالی به این همایش 166 مقاله پذیرفته شده است که 47 مقاله به‌صورت شفاهی ارائه خواهد شد.

 

کد خبر : ۳۹۴۵۷۵