خبرگزاری کار ایران

حسین عبده تبریزی در ستاد پزشکیان:

مخالف حبابی کردن بورس هستیم

 مخالف حبابی کردن بورس هستیم
کد خبر : ۱۵۰۰۸۳۷

یک کارشناس اقتصادی گفت: ما مخالف حبابی کردن بورس هستیم و امروز می‌بینیم فردی در مناظره در دوربین نگاه می‌کند و نام مرا می‌برد و مشکل بورس را به من نسبت می‌دهد. آقای ظریف به این دلیل در کوچه و خیابان شخصا به دنبال رای به آقای پزشکیان است که این افراد را می‌شناسد و می‌داند که اگر اسنپ‌بک از قطعنامه رخ دهد دیگر چین هم به ایران بخاطر بازگشت تحریم‌های سازمان ملل از ایران نفت نخواهد خرید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین عبده تبریزی (کارشناس اقتصادی و بازار سرمایه و بورس) با شرکت در نشست اقتصادی ستاد مسعود پزشکیان به ارائه نکاتی پیرامون موقعیت کنونی اقتصاد کشور پرداخت.

وی با تاکید بر اصلاحات اساسی داخلی و تغییر روابط خارجی کشور به عنوان دو عنصر مهم برای تحول اقتصادی و نجات کشور گفت: مشارکت انتخاباتی ۴۰ درصد و این سرمایه اجتماعی اندک این مسیر را بسیار سخت و انجام اصلاحات و احیای اقتصاد را ناممکن می‌کند و معتقدیم آقای پزشکیان این روند را اصلاح می‌کند.

عبده تبریزی اظهار کرد: ما اگر با فرمان درست حرکت می‌کردیم، طی این چهارسال ارزش درآمد شهری و روستایی دوبرابر اکنون بود. وضعیت کشور برای ورود فناوری و سرمایه مساعد نیست. امروز خانواده‌های ما فعالان انتخاباتی نیز گاهی رای نمی‌دهند. حاکمیت هم فهمیده است که نمی‌توان این چنین کشور را جلو ببریم.

وی افزود: مردم هم با قاطعیت گفتند که مشارکت نمی‌کنند زیرا از وضعیت ناراضی هستند. این پیام دریافت شد در دور اول اما در دور دوم نمی‌توانیم کشور را رها کنیم تا به حال خود رها شده و سقوط کند. حاکمیت بدون مشارکت ما سقوط نمی‌کند و مشارکت نکردن وضعیت امروز افغانستان را برای کشور ما موجب می‌شود.

این کارشناس حوزه بورس و سرمایه تصریح کرد: این شرایط قابل حفظ کردن نیست. ۱۷ سال در صنعت نفت و گاز سرمایه‌گذاری نکردیم. این رای به معنای آرمانی شدن شرایط نیست. ما نباید به جایی برسیم که مثل مردم افغانستان برای دیدن خانواده خود بین کشورهای مختلف سفر کنیم. ما تا سال ۸۴ زندگی در کنار هم داشتیم اما در آن سال فردی آمد که چنان فضا را ملتهب کرد که امروز راستگو بودن آقای پزشکیان تبدیل به فضیلت شده در صورتی که وظیفه است.

وی تاکید کرد: ما مخالف حبابی کردن بورس هستیم و امروز می‌بینیم فردی در مناظره در دوربین نگاه می‌کند و نام مرا می‌برد و مشکل بورس را به من نسبت می‌دهد. آقای ظریف به این دلیل در کوچه و خیابان شخصا به دنبال رای به آقای پزشکیان است که این افراد را می‌شناسد و می‌داند که اگر اسنپ‌بک از قطعنامه رخ دهد دیگر چین هم به ایران بخاطر بازگشت تحریم‌های سازمان ملل از ایران نفت نخواهد خرید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز