خبرگزاری کار ایران

عباس آخوندی در ستاد پزشکیان:

تمدن ایران برمبنای تجارت آزاد بنیان گذاشته شد

تمدن ایران برمبنای تجارت آزاد بنیان گذاشته شد
کد خبر : ۱۵۰۰۷۸۵

وزیر اسبق راه و شهرسازی اظهار داشت: برنامه با اجماع ملی و کارشناسی و با فرآیند نوشته می‌شود و نه در‌ اتاق‌های در بسته پر از موهومات عده‌ای خاص!

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی (وزیر اسبق راه و شهرسازی) در نشست اقتصادی ستاد مسعود پزشکیان صبح امروز سخنرانی ایراد کرد.

وی گفت: ما دیدیم که ۴۰ درصد مردم را در انتخابات حاضر یافتیم و نمی‌توانیم ۶۰ درصد بقیه مردم را سرزنش کنیم. آنها قابل گفتگو و اقناع هستند اما نمی‌توانیم مردمی که حقوق‌شان ضایع شده و رعیت تلقی شدند را مقصر بدانیم.

آخوندی اظهار کرد: امروز تمام کننده بازی همان ۶۰ درصد هستند. من از همه مردم می‌خواهم که بیاییم پای صندوق و  این بازی را تمام کنیم. فردی چون دکتر غنی نژاد که دور اول رای نداده و در دور دوم اظهار کرد که مشارکت می‌کند، می‌گوید که دیگر می‌توان نقش بازی کرد و بازی را عوض کرد.

وزیر اسبق مسکن گفت: نمی‌توانیم فاقد دولت باشیم. دنبال دولت ناظر و غیر مداخله گر هستیم. اما باز هم باید دولت داشته باشیم. بدون دولت توسعه ممکن نیست زیرا بازی بازار، داور می‌خواهد و داور دولت است. ما باید ایده ایران را داشته باشیم و اراده ایرانیان را بشناسیم.

وی تاکید کرد: ما در صحنه ایران به رقابت برابر و منصفانه نیازمندیم. ما باید به ایده ایران برگردیم. بدون اینکه به ایران فکر کنیم، نمی‌توانیم بازار سرمایه را در ایران بفهمیم. بدون حس تعلق به ایران کاری نمی‌توانیم از پیش ببریم. باید به خصوصیات تمدنی و جغرافیایی ایران و مفهوم ایران برگردیم و اگر به تاریخ و جغرافیای ایران برگردیم، می‌فهمیم جز با تجارت آزاد، راه‌های دیگر توسعه برای ایران ناکارآمد است. این تمدن ایران برمبنای تجارت آزاد بنیان گذاشته است. اگر این اصل باشد، همه قواعد بازی براساس این راهبرد تغییر می‌کند.

آخوندی تصریح کرد: فرآیند حکمرانی تغییر ریاست جمهوری نیست، بلکه باید نگاه ما تغییر کند و انتخابات تنها یک قسمت از پازل است و گام اول است.

او با اشاره به رواج دروغ در میان اصولگرایان گفت: ما چیزی را درباره ادعای آقای قاضی زاده گفتیم و ایشان باز هم دروغ گفتند. ما حرفمان این است که بجای ادعای داشتن برنامه، به ایران عقیده داشته باشید تا ۶۰ درصد مردم انتخابات را تحریم نکنند. برنامه با اجماع ملی و کارشناسی و با فرآیند نوشته می‌شود و نه در‌ اتاق‌های در بسته پر از موهومات عده‌ای خاص! امیدواریم آن ۶۰ درصد بیایند و کار را تمام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز