خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

اجرای طرح «امام‌شناسی و سبک زندگی اسلامی» در مدارس کشور

اجرای طرح «امام‌شناسی و سبک زندگی اسلامی» در مدارس کشور
کد خبر : ۲۳۵۴۳۱

با توجه به تأکید وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت شناخت چهارده‌معصوم(ع) و کاربردی و کیفی کردن آموزه‌های آن بزرگواران، در راستای اسناد فرادستی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، منشور توسعه فرهنگ قرآنی و برنامه پنجم توسعه، طرح «امام‌شناسی» اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح مصباح‌الهدی «امام‌شناسی و سبک زندگی اسلامی» در مدارس کشور اجرا می شود.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا کفاش با اعلام این خبر افزود: تاریخ ایران اسلامی نشان می‌دهد که ایرانیان مسلمان علاوه بر اشتیاق به شناخت، ایمان و عمل به قرآن کریم، ‌ همواره بر شناخت سیره و سبک زندگی پیامبر مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) اهتمام داشته‌اند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سفر خراسان شمالی(تاریخ ۲۳ مهرماه ۱۳۹۱) بحثمهم سبک زندگی اسلامی ایرانی و مفهوم پیشرفت اسلامی و تمدن‌سازی نوین اسلامی را مطرح فرمودند؛ معظم‌له، ایمان و تقلید نکردن از غرب را لازمه شکل‌گیری و تقویت فرهنگ زندگی اسلامی ایرانی برشمردند.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به تأکید وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت شناخت چهارده‌معصوم(ع) و کاربردی و کیفی کردن آموزه‌های آن بزرگواران، در راستای اسناد فرادستی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، منشور توسعه فرهنگ قرآنی و برنامه پنجم توسعه(ردیف یک بسته اجرایی شماره ۲)، طرح «امام‌شناسی» اجرا می‌شود.

کفاش در خصوص اهداف این طرح گفت: اهداف این طرح شامل «ترویج فرهنگ(سبک زندگی اسلامی - ایرانی) بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری»، «آشنایی همه جانبه دانش‌آموزان با زندگی‌نامه چهارده معصوم(ع)»، «شناخت سیره عملی و اخلاقی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و به‌کارگیری آن در زندگی»، «توسعه و تعمیق بصیرت دانش‌آموزان، به منظور مقابله با بدعت‌ها، خرافات و تهاجم فرهگی دشمنان»، «تقویت و تعمیق اعتقادات دینی و ایجاد فضای انس و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بین دانش‌آموزان»، «ایجاد روحیه مطالعه، تحقیق و پژوهش در زمینه سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع)، یاران صدیق و با وفایشان، علمای اسلام و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی» و «پاسخگویی به مسائل دانش‌آموزان و تبدیل رویکرد گفتمانی به رویکرد عملی و کاربردی» است.

وی افزود: تمام مدارس با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود اقدام به معرفی همه جانبه معصوم(ع) می‌کنند و فعالیت‌های امام‌شناسی خود را در موضوعاتی چون زندگی‌نامه معصوم(ع)، کرامات، حکایات، داستان‌های کاربردی، احادیثو روایات و سبک زندگی(سیره عملی و اخلاقی)، ‌ متمرکز نموده و در این مسیر از راه‌ها و روش‌های مختلفی مانند تحقیق و پژوهش، مسابقه، نقاشی و دلنوشته، جلسات پرسش و پاسخ استفاده نموده و از ابتکارات و خلاقیت‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان نیز بهره می‌گیرند.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز