خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کرج تبیین کرد:

لزوم ارتقای نقش و جایگاه معلم در بین دانش آموزان

لزوم ارتقای نقش و جایگاه معلم در بین دانش آموزان
کد خبر : ۲۰۷۵۵۰

انسان‌ها برای تربیت، بعد از خانواده به معلم احتیاج دارند. پس بایستی نقش و جایگاه معلم را دربین دانش آموزان ارتقاء دهیم تا دانش آموزان با دیده احترام به معلم نگاه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز خانواده و معلم را دو عامل اصلی تربیت انسان برشمرد و گفت: انسان‌ها برای تربیت بعد از خانواده به معلم احتیاج دارند، پس بایستی نقش و جایگاه معلم را دربین دانش آموزان ارتقاء دهیم تا دانش آموزان با دیده احترام به معلم نگاه کنند.

به گزارش ایلنا در کرج، حجت الاسلام والمسملین سید محمدمهدی حسینی همدانی، روز سه شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید(۹۴-۹۳) که در دبیرستان دخترانه شاهد عصمت آموزش و پرورش ناحیه سه کرج برگزار شد، افزود: همه انبیاء الهی(ع) برای تعلیم و تربیت انسان‌ها آمدند و این امر نقش مهمی در آینده بهتر جامعه بشری دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش در هرکشوری جایگاهی ویژه دارد و آینده کشور در اختیار تربیت شدگان در آموزش و پرورش است ولی نباید آموزش به گونه‌ای باشد که دانش آموزان در طول تحصیل دچار رکود و خمودگی شوند.

امام جمعه کرج با تاکید بر استفاده از آموزش‌های نوین و فناوری برای دانش آموزان گفت: در امر آموزش، آینده سازان نباید از تربیت اصولی آنان غفلت شود.

وی در ادامه به تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این هفته مجموعه‌ای از فضایل و خوبی‌هاست که در یک مقطع تاریخی در کنار هم جمع شده‌اند که این خوبی‌ها را می‌توان توجه به آخرت، خداباوری، رشد و تزکیه، خود باوری، شجاعت و شهامت و… دانست که همه به تربیت خوب انسان‌ها برمی گردد.

وی ثمره تربیت پربار انسان‌ها در مکتب الهی و اسلامی را رسیدن به این درجه ایثار دانست که منجر به حماسه آفرینی‌هایی شد که زبان از گفتنش قاصر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه، خانواده و معلم را دو عامل اصلی تربیت انسان برشمرد و گفت: انسان‌ها برای تربیت بعد از خانواده به معلم احتیاج دارند. پس بایستی نقش و جایگاه معلم را دربین دانش آموزان ارتقاء دهیم تا دانش آموزان با دیده احترام به معلم نگاه کنند.

حجت الاسلام حسینی همدانی همچنین به وظایف معلم در قبال دانش آموزان اشاره کرد و گفت: معلمان که نقش مربی نیز دارند بایستی هنر تعلیم و تربیت را خوب بدانند و خود را از مفاسد دور کنند زیرا جنبه الگویی وآموزشی برای دانش آموزان دارند.

وی در پایان بیان داشت: معلم دلسوز و متدین آثار تربیتی فراوانی بر دانش آموز و جامعه خواهد داشت.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز