خبرگزاری کار ایران

در افتتاح پروژه‌های آرامستان بهشت سکینه مطرح شد؛

ارتقا خدمات در تأمین آرامش خاطر شهروندان موثر است/استفاده از ظرفیت معماری ایرانی اسلامی در پروژه های عمرانی+فیلم

ارتقا خدمات در تأمین آرامش خاطر شهروندان موثر است/استفاده از ظرفیت معماری ایرانی اسلامی در پروژه های عمرانی+فیلم
کد خبر : ۱۵۴۰۹۱۷

با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر کلانشهر کرج، پروژه‌های عمرانی سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد کیانی شهردار کرج در مراسم بهره برداری از پروژه های عمرانی سازمان آرامستان های شهرداری کرج، که با حضور فرماندار کرج، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری، شهروندان و اصحاب رسانه برگزار شد به اهمیت خدمات‌رسانی شهرداری در تمام مراحل زندگی شهروندان اشاره کرد و با تأکید بر نقش ویژه سازمان مدیریت آرامستان‌ها در تأمین آرامش خاطر شهروندان، از تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های عمرانی مختلف قدردانی کرد.

کیانی گفت: افتتاح پروژه‌های عمرانی سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج؛ گامی موثر در ارتقا خدمت‌رسانی استان البرز است.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در دست اجرای شهرداری در نقاط مختلف شهر، از برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار البرز پیرامون ادامه عملیات بزرگراه شمالی سخن گفت.

 شهردار کرج در ادامه بر لزوم رعایت ویژه حقوق شهروندان در سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج تأکید کرد و از زحمات مدیران و پرسنل این سازمان قدردانی کرد.

استفاده از ظرفیت معماری ایرانی اسلامی در پروژه های عمرانی

محمد محمودی نژاد نیز در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی سازمان آرامستان‌ بهشت سکینه(س) با اشاره به ساختمان جدید پذیرش متوفیات، اظهار کرد: با توجه به اینکه ساختمان فعلی پذیرش متوفیات بهشت سکینه(س) پاسخگوی نیاز خانواده‌های عزادار نبود، مقرر شد که یک ساختمان جدید در جهت ارتقای خدمات‌رسانی به مراجعان راه‌اندازی شود لذا از سال گذشته عملیات احداث ساختمان جدید پذیرش متوفیات از سوی سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج آغاز وامروز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۵۱۰ مترمربع فضای اداری به همراه ۴۴۰ مترمربع باغ انتظار احداث شده است.

این مدیر گفت: این ساختمان اولین ساختمانی است که در کشور با این متراژ و ویژگی‌های خاص ایرانی اسلامی طراحی و ساخته شده است. این پروژه با خلاقیت پرسنل سازمان و استفاده از مصالح مرغوب، فضایی آرام و معنوی را برای خانواده‌های داغدار فراهم آورده است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج، از احداث چایخانه امام رضا(ع) با مساحت ۲۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: این چایخانه با هدف ایجاد فضایی معنوی، پذیرایی از مراجعان و خانواده‌های معزا، و تقویت فرهنگ مشارکت در احسان برای اموات احداث شده است.  

وی گفت: با توجه به اهمیت مدیریت منابع آبی، سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج،  اقدام به احداث استخر ذخیره آب با گنجایش ۳۶هزار مترمکعب با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال کرده است.

محمودی نژاد در این خصوص گفت: با توجه به اینکه سازمان از آب شهری بهره‌ نمی برد، این استخر نقش بسیار مهمی در تأمین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز خواهد داشت.

وی ادامه داد: پروژه‌های بهسازی و تجهیز سالن تشریح ساختمان پزشکی قانونی با مساحت ۲۲۰ مترمربع و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و همچنین خرید و تجهیز ۱۰ دستگاه خودرو ون وانا جهت آمبولانس متوفی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال، از دیگر پروژه‌های مهمی است که در این مراسم به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها با هدف بهسازی زیرساخت‌ها، تسریع در خدمات‌رسانی و افزایش رضایت‌مندی شهروندان اجرا شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج همچنین افزود: گذر بهشت با مساحت ۷ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال با معماری ایرانی اسلامی طراحی و اجرا شده است. این گذر با ایجاد فضایی آرام و دلنشین، مکانی مناسب برای زیارت قبور و عرض ادب به اموات فراهم کرده است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج یادآور شد: پروژه‌های بهسازی و تجهیز سالن تشریح ساختمان پزشکی قانونی با مساحت ۲۲۰ مترمربع و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال با هدف بهسازی، نوسازی و تجهیز سالن تشریح مطابق با استانداردهای روز دنیا در جهت تسریع خدمت‌رسانی به مراجعان، خرید و تجهیز ۱۰ دستگاه خودرو ون وانا جهت آمبولانس متوفی‌بر با هدف تسریع خدمات‌رسانی حمل و انتقال متوفیان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال، احداث استخر ذخیره آب با ظرفیت ۳۶ هزار مترمکعب و اعتبار ۹۰ میلیارد ریال با هدف مدیریت منابع آب، کنترل و هدایت روان آب‌های سطحی، پروژه گذر بهشت با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال و مساحت ۷ هزار متربع با معماری ایرانی اسلامی از دیگر پروژه‌های این مجموعه است.

محمودی نژاد در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه بعد از بهشت زهرا تهران، شهر کرج بیشترین خودرو حمل متوفی را در اختیار دارد، گفت: سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج به کل استان البرز خدمات ارائه می‌دهد و این نشان از اهمیت و گستردگی خدمات این سازمان است.

 

در این مراسم از زحمات پرسنل سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج که به درجه بازنشستگی نائل شدند با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

در پایان، با حضور مسئولان، پروژه‌های عمرانی سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج شامل راه اندازی چایخانه امام رضا(ع)، احداث ذخیره آب، بهسازی و تجهیز سالن تشریح، تکمیل فاز ۳ گذر بهشت، نوسازی ناوگان حمل متوفی و ساختمان جدید اداره پذیرش و متوفیات به صورت رسمی افتتاح شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز