خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز ملی راهبری هوش مصنوعی:

منطقه ویژه اقتصادی پیام فرصتی مناسب برای توسعه هوش مصنوعی در کشور است

منطقه ویژه اقتصادی پیام فرصتی مناسب برای توسعه هوش مصنوعی در کشور است
کد خبر : ۱۵۱۴۷۹۷

دبیر شورا و رئیس مرکز ملی راهبری هوش مصنوعی با اشاره به لزوم توسعه هوش مصنوعی در کشور عنوان کرد: در این بین منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، فرصتی مناسب برای تحقق این مهم و رونق هوش مصنوعی در کشور است.

به گزارش ایلنا از البرز، محمد سعید سرافراز در  نشستی با مدیران عامل و نماینده شرکت های فناور مستقر در پیام که با حضور علی اصغر انصاری معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات و اکبر قنبرپور مدیرعامل این منطقه در پیام برگزار شد، اطهار داشت: یکی از بخش های مهم برای توسعه فناوری هوش مصنوعی در کشور، ارتقای زیرساخت ها بوده که در این بخش در پیام اقدامات اولیه خوبی تاکنون صورت گرفته است.

وی با اشاره به لزوم حمایت دستگاه ها برای توسعه هوش مصنوعی در پیام خاطرنشان کرد: مجموعه هایی از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت های زیرمجموعه و سازمان ملی هوش مصنوعی در تحقق این مهم تاثیرگذار هستند.

سرافراز در ادامه با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای رونق هوش مصنوعی، گفت: نزدیک بودن پیام به پایتخت و در کنار آن وجود نیروهای انسانی جوان و مستعد در حوزه فناوری های نوین، این امکان را فراهم خواهد کرد که شاهد جذب و به کار گیری هر چه بیشتر این جوانان با هدف توسعه هوش مصنوعی در کشور باشیم.

پیشگامی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ایجاد قطب مرکز داده 

معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: مزایای پیام از جمله نزدیک بودن آن به تهران موجب شده تا یکی از نقاط استراتژیک برای ایجاد مراکز داده و به عنوان تکلیف برنامه شبکه ملی اطلاعات است درنظر گرفته شود.

علی اصغر انصاری با اشاره به استقبال شرکت های فناور برای استقرار در این منطقه، ضمن تاکید بر پیشگام بودن منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در توسعه زیرساخت ها برای ایجاد قطب مرکز داده نسبت به سایر مراکز، بیان داشت: البته در مشهد و اصفهان نیز اقدامات مورد نیاز انجام شده و امکان واگذاری زمین وجود دارد.

وی در ادامه به با اشاره به برنامه های عملیاتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه زیرساخت های هوشمندسازی و هوش مصنوعی، بیان کرد: بر همین اساس از ظرفیت این سه قطب مراکز داده با همکاری منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکت زیرساخت و سایر مجموعه ها بهره خواهیم برد.

فعال بودن 60 درصد از شرکت های مستقر در پیام در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و الکترونیک

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز در این نشست با بیان اینکه تا به امروز 60 درصد از شرکت های مستقر در این منطقه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و الکترونیک هستند، گفت: این در حالی است که هدفگذاری ما تا پایان سال جاری به رقم 70 درصد در این بخش است.

اکبرقنبرپور با بیان اینکه پیام در حال تبدیل شدن به یکی از قطب های مرکز داده در کشور است، تاکید کرد: با استقرار مراکز داده در این منطقه تا پایان سال از یک هزار رک روشن در پیام عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 12 شرکت برای سرمایه گذاری در قطب مرکز داده پیام فعال شدند، بیان داشت: برنامه این شرکت ها به سمت و سوی روشن کردن سه هزار رک در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز