خبرگزاری کار ایران

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران+فبلم

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران+فبلم
کد خبر : ۱۵۱۳۷۴۴

رئیس پژوهشگاه توسعه صنایع شیمیایی ایران با اشاره به کاهش بودجه پژوهش و تحقیقات در کشور گفت: به رغم لزوم اهمیت پژوهش و ضرورت حمایت مالی دولت اما در کشور ما به علت مشکلات اقتصادی با کاهش بودجه پژوهشی روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز در آستانه ١۶ مرداد و چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناورانه پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران برگزار شد.

در حاشیه این نمایشگاه، نجمه یزدانفر، رئیس پژوهشگاه توسعه صنایع شیمیایی ایران طی نشست خبری به بررسی وضعیت پژوهشکده و چالش‌های مالی و کاهش بودجه‌ای آن پرداخت.

وی همچنین به اهمیت اطلاع‌رسانی و همکاری رسانه‌ها برای معرفی ظرفیت‌های پژوهشکده تأکید دارد و در ادامه به فعالیت‌های پژوهشکده در زمینه تولید محصولات شیمیایی و خدمات آزمایشگاهی پرداخت و از برنامه‌های آینده برای توسعه زنجیره ارزش مواد شیمیایی و امنیت غذایی سخن گفت.

این مسئول همچنین به نیاز همکاری صنایع و سرمایه‌گذاران برای پیشبرد اهداف پژوهشکده اشاره کرد و در نهایت به اهمیت فرهنگ جهاد دانشگاهی و نقش آن در توسعه علمی کشور تأکید کرد.

رئیس پژوهشکده در تشریح سخنان خود با اشاره به فعالیت های این مرکز تحقیقات و پژوهشی اظهار کرد: پـژوهشکده توسعه صنایع شیمیایـی ایران، اولین پژوهشکده جهاد دانشگاهـی است که موافقت قطعـی آن حدود ٣٠ سال گذشته از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ شد.

وی افزود: مرکز خدمات تخصصی آنالیز شیمیایی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی با راه اندازی و فعال سازی آزمایشگاه آنالیز دستگاهی پژوهشکده، با تمرکز اولیه بر خدمات رسانی به طرح‌های پژوهشی شروع به فعالیت کرد. 

یزدانفر گفت: خدمات رسانی این آزمایشگاه در سالهای آتی با برگزاری دوره های آموزشی مهارت‌های آزمایشگاهی و سرویس دهی آزمایشگاهی به دانشجویان و مراکز آموزشی و پژوهشی توسعه، موفق به اخذ گواهینامه آزمایشگاه همکار از سازمان ملی استاندارد شد.

این مسئول با اشاره به همکاری مشترک با سازمان ملی استاندارد، تصریح کرد: در حال حاضر این مرکز به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران، سازمانی است پژوهشی و دانش بنیان که در توسعه علم و فناوری گام برمی‌دارد و همچنین پیشرو و تأثیرگذار در تجـاری‌سازی یافته‌های پژوهشی در حوزه صنایع شیمیایی است.

یزدانفر با اشاره به ماموریت های محوله پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران گفت: پژوهـش کـاربردی و توسـعه‌ای و ایجاد دانـش فنـی در حوزه صنایع‌ شیمیایـی و زمینه‌های تخصصی مرتبط، استفاده کارآمد از نتایـج پژوهش در ارائه خدمات تخصـصی، فنی و مهنـدسی، تولید نیمه‌صنـعتی و تجـاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و انتقال تجربه از طریق آموزش و انتشار نتایج پژوهش از جمله ماموریت های محوله این مرکز تحقیقاتی است.

رئیس پژوهشگاه توسعه صنایع شیمیایی ایران با اشاره به کاهش بودجه پژوهش و تحقیقات گفت: پژوهش هزینه بر است و این امر در تمام کشورها وجود دارد و گاها دیده شده که در بعضی کشورها با توجه به اهمیت تحقیق و پژوهش به پژوهشگر چک سفید امضاء می‌دهند اما در کشور ما به علت مشکلات اقتصادی با کاهش بودجه پژوهشی در حال فعالیت هستیم. 

وی افزود: با وجود لزوم حمایت مالی دولت در حوزه پژوهش اما با درآمد اندک حاصل از پژوهش در راستای حل مشکلات صنایع و توسعه و ارتقاء کیفیت محصولات، تلاش می‌کنیم.

این پژوهشگر با اشاره به درآمد حاصل از خدمات تخصصی، آموزش و تولید، اظهار داشت: تا کنون بالغ بر ۳۰ محصول آماده تجاری سازی است که بخشی از آن به تولید انبوه رسیده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت عرضه مواد شیمیایی، ارزش تولید این مواد ویژه، ۱۰ درصد ارزش افزوده دنیا را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز