خبرگزاری کار ایران

دریافت نزدیک به ۲۲ هزار گزارش و شکایت پیرامون کالا و خدمات

دریافت نزدیک به ۲۲ هزار گزارش و شکایت پیرامون کالا و خدمات
کد خبر : ۹۵۰۰۶۶

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بیان کرد: در تیر ماه سال‌جاری 21 هزار و 906 فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است.

به گزارش ایلنا، عباس تابش در خصوص شکایات واصله به سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در تیر ماه سال 1399 اضافه کرد: از این تعداد شکایات، 18 هزار و 779 فقره (86 درصد) مربوط به کالا و 3 هزار و 127 فقره (14درصد) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های واصله در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و مشاورین املاک است.

وی با اعلام اینکه بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب می‌باشد، تصریح کرد: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع 14 هزار و 264 فقره (65درصد) تلفنی، 3 هزار و 906 فقره (18درصد) حضوری و 3 هزار و 736 فقره (17 درصد ) کتبی بوده است.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد 6 هزار و 312 فقره (29 درصد) متخلف و 8 هزار و 808 فقره (40 درصد) غیر متخلف شناخته‌ شده و 6 هزار و 786 فقره (31 درصد) تحت بررسی می باشند.

رسیدگی و پاسخگویی کامل به 69 درصد از شکایات دریافتی

تابش ادامه داد: از مجموع شکایات دریافتی طی تیر ماه سال جاری، 69 درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و31 درصد بدلیل استعلام های حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی می باشند.

وی در پایان گفت: از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند 747 فقره با برآورد ارزش 59 میلیارد و 414 میلیون و 77 هزار و 72 ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات‌کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز