معمارنژاد:
مراجعه فیزیکی به بانک، در برخی مواقع زمینهساز فساد است
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: موضوع "فراگیری مالی" یکی از دغدغه های دولت، بدین معنی است که مردم در حوزه خدمات مالی از جمله؛ بانک، بیمه و بورس، به تمام محصولات و خدمات مالی به شکل کم هزینه، سریع و راحت دسترسی داشته باشند.
به گزارش ایلنا از وزارت اقتصاد، عباس معمارنژاد با بیان اینکه "یکی از ثمرات این نوع پروژه ها فراهم سازی فراگیری مالی است"، گفت: هم اکنون مردم ما در اکثر نقاط کشور میتوانند خدمات مالی خود را به صورت آنلاین دریافت کنند و وقتی خدمات مالی، امکان دریافت پیدا میکند طبیعتا، کمک کننده رشد اقتصادی و کاهش فقر خواهد بود.
وی با بیان اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی به دنبال تدوین استراتژی فراگیری مالی است، اظهار داشت: پروژههای الکترونیکی کردن و دیجیتالی کردن بانکها، بیمهها و بورس در راستای فراگیری مالی تفسیر میشود.
معمارنژاد افزود: در گذشته اگر شخصی می خواست تسهیلات دریافت کند، مجبور بود بصورت حضوری به بانک مراجعه کند تا کلیه مراحل از قبیل درخواست تسهیلات و امضای قرارداد و ارائه تضمین و دریافت و پرداخت اقساط آن را به شکل فیزیکی انجام دهد ولی در پروژه امروز، تمام این مراحل به صورت الکترونیکی و دیجیتالی انجام می شود.
معمارنژاد در خاتمه با بیان اینکه مراجعه حضوری و فیزیکی به بانک برای انجام اقدامات مالی، در برخی مواقع زمینهساز افزایش فساد است، گفت: در این پروژه، شفافیت بسیار افزایش پیدا میکند.