در گفتوگو با ایلنا مطرح شد:
چرا مصرف سی.ان.جی نوسانی است؟
مصرف سی.ان.جی در فروردین ماه سال جاری به کمتر از 15 میلیون متر مکعب رسید، اردیبهشت ماه دوباره افزایش مصرف داشتیم و به میزان حدود 20 میلیون متر مکعب در روز رسیدیم اما هنوز تا پیک 25 میلیون متر مکعبی بعد از سهمیهبندی و قبل از کرونا فاصله داریم.
محسن جوهری در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره روند تغییر مصرف سی.ان.جی بعد از سهمیهبندی و سال جاری اظهار داشت: بعد از اعمال سهمیهبندی بنزین در 24 آبان سال گذشته مقدار مصرف سی.ان.جی به 25 میلیون متر مکعب در روز رسید، ولی به دلیل شیوع کرونا در اسفند ماه روند مصرف کاهشی و به حدود کمتراز 20 میلیون متر مکعب در روز رسید.
وی با بیان اینکه مصرف سی.ان.جی در فروردین ماه سال جاری به کمتر از 15 میلیون متر مکعب رسید، افزود: اردیبهشت ماه دوباره افزایش مصرف داشتیم و به میزان حدود 20 میلیون متر مکعب در روز رسیدیم اما هنوز تا پیک 25 میلیون متر مکعبی بعد از سهمیهبندی و قبل از کرونا فاصله داریم.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی گفت: یکی از دلایل مهم کاهش مصرف، تعطیلی بسیاری از شرکتها، کارخانهها و اصناف به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا و یا ورشکستگیهای ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده که این موضوع تاثیر زیادی بر حملونقل داشته است.
وی با اشاره به برنامه گازسوز کردن خودروهای عمومی تصریح کرد: قرار بر این است که یک میلیون و 460 هزار خودرو گازسوز شوند، فرایند ثبتنام این خودروها آغاز شده است ولی با توجه به مشکلاتی که در رابطه با کمبود مخزن و قطعات وجود دارد به نظر میرسد، این فرایند طولانی و تاثیر آن بر روند افزایش مصرف زمانبر باشد.
جوهری گفت: بعد از سهمیهبندی قیمت بنزین، شاهد افزایش چشمگیر انفجار مخازن خودروهای گازسوز غیر استاندارد و تلفات جانی و مالی این حوادث در جایگاههای سی.ان.جی بودهایم و در این زمینه نیاز به تسهیل فرایندهای تعریف شده و حمایت از دارندگان این خودروها، جهت انجام بازرسی و آزمون مخازن آنها و جلوگیری از بروز حوادث و آسیبهای جانی و مالی احتمالی به مردم و جایگاهها است.