در کنفرانس حملونقل ریلی و رونق تولید عنوان شد:
ریل مترو کلان شهرهای کشور تا ۴ سال آینده از ذوب آهن اصفهان تامین میشود
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید، گفت: بازدید خوبی از ذوب آهن داشتیم و از آنجا تصمیم گرفتیم طبق تفاهم نامه ای ریل مورد نیاز متروی کلان شهرها تا ۴ سال آینده از ذوب آهن اصفهان تامین شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصتها، ظرفیتها و رونق تولید با حمایت ذوبآهن اصفهان به عنوان اولین و تنها تولید کننده انواع ریل های راه آهن و مترو در غرب آسیا در دانشگاه علم و صنعت با حضور خیرا.. خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ، علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه ، سعید رسولی، مدیر عامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، جبار علی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت، منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.
تولید ریل سمبل و نماد توسعه یافتگی یک کشور است
جبارعلی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید ، گفت: تولید ریل طی سالیان گذشته به عنوان مانع توسعه خطوط ریلی مطرح بود که با همت ذوب آهن اصفهان در حال برطرف شدن است .
وی، تولید ریل را سمبل و نماد توسعه یافتگی یک کشور دانست و افزود: در حال حاضر مرکزی برای تست تجهیزات ریلی در کشور وجود ندارد . برای رفع این مشکل اقداماتی در دانشگاه علم و صنعت آغاز شده است . امیدوارم این نشست در بومی سازی تجهیزات صنعت حمل و نقل ریلی موثر باشد و در همایش های آینده نتایج آن بررسی شود.
یک شاخه ریل نباید به کشور وارد شود
خیرا... خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید، با بیان این که برای سه هزار کیلومتر، قرارداد خرید ریل داریم، گفت: امسال حدود ۹۷۰ کیلومتر خط آهن به بهره برداری رسید و ۵ مرکز استان به خط ریل وصل شدند .
وی افزود: الان عمده حمل ونقل کشور جاده ای است در حالی که ساختار عمومی حمل و نقل کشور باید ریلی شود و یکی از پیش نیازهایاین ساختار، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است .
دکتر خادمی با بیان این که در سال های گذشته همه تجهیزات لازم برای حمل و نقل ریلی را داشتیم اما تامین ریل یک معضل اساسی بود و گاهی امکان واردات هم نبود ، تاکید کرد: از سال جاری با مدیریت مهندس یزدی زاده در ذوب آهن و همراهی بخش های بهره بردار , تولید ریل انجام شد و هم اکنون در محور بستان آباد تبریز در حال استفاده است .
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور با اشاره به این که برای قرارداد با ذوب آهن اصفهان ، مناقصه برگزار شد و این شرکت در این مناقصه پیروز شد، تصریح کرد: با موفقیت بزرگ تولید ریل در ذوب آهن , توسعه حمل و نقل ریلی به سرعت انجام می شود و برنامه ما این است که یک شاخه ریل از خارج وارد نشود .
وی اظهار داشت: تامین مالی در بخش ریل می تواند تولید کننده و ریل را بیشتر از پبش به تولید و استفاده از ریل داخلی ترغیب کند و به یقین هزینه واردات بسیار بیشتر از هزینه خرید از داخل است .
ریل مترو کلان شهرهای کشور تا ۴ سال آینده از ذوب آهن اصفهان تامین میشود
علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید، گفت: بازدید خوبی از ذوب آهن داشتیم و از آنجا تصمیم گرفتیم طبق تفاهم نامه ای ریل مورد نیاز متروی کلان شهرها تا ۴ سال آینده از ذوب آهن اصفهان تامین شود .
وی از اراده بخش مترو برای تامین ریل مورد نیاز خود از ذوب آهن اصفهان خبر داد و افزود: اخیرا برای خرید ۸۰۰ تن ریل UIC54 مورد نیاز متروی تهران با ذوب آهن اصفهان تفاهم نامه ای امضا کردیم که آغاز این همکاری است .
تولید ریل در ذوب آهن اصفهان به سرعت در حال انجام است
سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید با بیان این که تولید ریل ملی از دیر باز برای هر ایرانی یک آرزو بود، گفت: ذوب آهن اصفهان آماده دریافت سفارش برای تولید ریل است و این فرایند در ذوب آهن شرایط بسیار خوبی دارد و تولید به سرعت انجام می شود .
وی افزود: افتخار می کنیم که اولین شرکتی هستیم که برای خرید ریل با ذوب آهن اصفهان قرارداد بستیم و هم اکنون از ریل تولیدی این شرکت استفاده میکنیم.