معاون اتکایی بیمه مرکزی تاکید کرد:
لزوم توجه جدی به الکترونیکی کردن آمارها برای کنترل اطلاعات
اطلاعات و آمارهای موجود در صنعت بیمه باید به محتواهای قابل ارائه برای اخذ تصمیم گیری و برنامه ریزی در زمانهای مناسب تبدیل شود.
به گزارش ایلنا، معاون اتکایی بیمه مرکزی در چهارمین گردهمایی معاونین فنی و مدیران فناوری اطلاعات شرکتهای بیمه با بیان این مطلب از کیفیت بالا و بهنگام سازی به عنوان مهمترین ویژگیها و کارکردهای آمار یاد کرد.
بر اساس این گزارش غلامعلی جهانگیری با تبیین و تشریح جزییات سامانه آماری تهیه شده موسوم به داشبورد مدیریتی گفت: عملیاتی و اجرایی شدن فعالیتهای بیمهای بدون آمار و اطلاعات امکانپذیر نیست و دراین زمینه کیفیت آماردهی بسیار مهم است.
عضو هیات عامل بیمه مرکزی با اشاره به سالنامههای فصلی و سالانه که بصورت فیزیکی منتشر میشوند گفت: در حال حاضر با توجه به سرعت تبادل اطلاعات نمیتوان به این کتابها اتکا کرد چرا که تحلیلهای مطلوب و مفید از اطلاعات بروز بدست میآید.
جهانگیری در ادامه سخنان خود گفت: افزایش اطلاعات و آمارهای تولیدی از صنعت بیمه در شاخصها و متغیرهای گوناگون، تحلیل آنها را دشوار کرده و قطعا کنترل آنها از توان انسان خارج است و همین موضوع ایجاب میکند که بهرهگیری از ابزارها و سامانههای الکترونیکی در دستور کار همهی مدیران و کارشناسان قرار گیرد.
وی از تجمیع اطلاعات و ایجاد سامانههای نظارتی آماری و هوشمند به عنوان چراغ راهی یاد کرد که میتواند به فعالان، صاحب نظران و مدیران صنعت بیمه کمک میکند تا برنامههای آتی صنعت بیمه را بر اساس آن تنظیم کنند.
گفتنی است چهارمین گردهمایی معاونین فنی و مدیران فناوری اطلاعات شرکتهای بیمه به مدت دو روز در جزیره کیش برگزار می شود.