خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به ایلنا:

افتتاح رسمی قطعه یک آزادراه تهران – شمال در دهه فجر / چینی‌ها عامل توقف کار در این پروژه بودند

افتتاح رسمی قطعه یک آزادراه تهران – شمال در دهه فجر / چینی‌ها عامل توقف کار در این پروژه بودند
کد خبر : ۷۹۰۵۳۰

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در مقطعی پروژه آزادراه تهران – شمال به چینی‌ها سپرده شد که متاسفانه نه در اجرا و نه در اجرا تامین مالی و فاینانس موفق نبودند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پرویز فتاح در حاشیه بازدید از قطعه یک آزادراه تهران – شمال با بیان اینکه خوشبختانه پیشرفت فیزیکی قطعه یک 95.5 درصد است گفت: 32 کیلومتر مسیر کاملا آماده است و تنها نصب برخی از تاسیسات و تجهیزات باقی مانده است.

وی با تاکید بر پیوست فرهنگی در منظر راه آزادراه‌ تهران – شمال اظهار داشت: باید در کنار شماره‌گذاری برای تونل‌ها و پل‌ها از نام شهدا و برخی از عناوین فرهنگی استفاده کرد که این ملاحظات را همکاران ما در نظر خواهند داشت.

وی با بیان اینکه قطعه یک آزادراه تهران – شمال یک پروژه تمام ایرانی است گفت: طراحی و اجرای این پروژه توسط متخصصان و مهندسان ایرانی انجام گرفته است و در حال حاضر خوشبختانه معطل واردات هیچ نوع اقلامی بابت تحریم نیستیم.

وی درباره توقف کار در این پروژه از سال‌های 75 تا 94 گفت: در مقطعی کار به چینی‌ها سپرده شد که متاسفانه نه در اجرا و نه در اجرا تامین مالی و فاینانس موفق نبودند.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: چینی‌ها گروکشی می‌کردند و به تبع آن در واقع هم فاینانس را و هم پروژه را رها کردند.

فتاح تاکید کرد: اما پس از خروج چینی‌ها از این پروژه ایرانی‌ها وارد پروژه شدند و پروژه را با قیمت پایین‌تری ادامه دادند و در حال حاضر هم روسازی، تونل و پل‌ها در قطعه یک به اجرا رسیده است و تنها بخش کوچکی از کار باقی  مانده است.

فتاح در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر زمان افتتاح پروژه اظهار داشت: طبق گفته آقای نوبخت افتتاح رسمی دهه فجر خواهد بود اما ممکن است قبل از آن تردد از آزادراه انجام شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه دولت به تعهدات مالی خود پایبتند بوده است گفت: آقای نوبخت پس از آخرین بازدید از آزادراه تهران – شمال اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبارات را ابلاغ کرد اما این اعتبارات در قالب اوراق خزانه اسلامی هستند.

فتاح با بیان اینکه تاکنون برای قطعه یک آزادراه تهران – شمال بیش از 3 هزار میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ارزش به روز این پروژه هشت هزار میلیارد تومان است که دولت و بنیاد مستضعفان هر کدام سهم 50 درصدی در آن را دارند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سهم بنیاد مستضعفان از ارزش فعلی قطعه یک آزادراه تهران – شمال پنج هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به نصب عوارضی هوشمند در این آزادراه گفت: آزادراه تهران – شمال به گیت‌های عوارضی هوشمند مجهز خواهد شد.

فتاح تاکید کرد: این پروژه نباید تحت تاثیر برخی از خواسته‌ها قرار بگیرد و باید در موعد مقرر به افتتاح برسد تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز