خبرگزاری کار ایران

با ابلاغ بخشنامه‌ای طی چند روز آینده؛

نحوه برگزاری امتحانات نهایی در مناطق سیل‌زده مشخص می‌شود

نحوه برگزاری امتحانات نهایی در مناطق سیل‌زده مشخص می‌شود
کد خبر : ۷۵۰۲۵۸

نماینده ویژه وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد که نحوه برگزاری امتحانات نهایی در مناطق سیل‌زده در دو روز آینده طی بخشنامه‌ای به استان‌های درگیر پدیده سیلاب اعلام می شود.

به گزارش ایلنا، مجتبی زینی‌وند صبح امروز در بازید از مناطق سیل‌زده سوسنگرد در استان خوزستان گفت: بازدید از مناطق سیل‌زده با هدف ارزیابی فضاهای آسیب‌دیده و بازسازی مدارسی که نیاز به تخریب و نوسازی دارند، انجام شده است و امیدواریم در جلسه‌ای که عصر امروز با حضور نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و همکاران وزارتی در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار می‌شود، بتوانیم برای حضور دانش‌آموزان عزیز در کلاس درس تمهیداتی اتخاذ کنیم تا هر چه سریع‌تر زمینه حضور دانش‌آموزان در کلاس درس فراهم شود.

وی با اشاره به وجود هشت مدرسه تخریبی در شهرستان سوسنگرد اظهار داشت: این مدارس تقریباً تا یک متر زیرآب هستند و تجهیزات آنها به‌صورت کامل تخریب‌شده است و برای بازسازی، ترمیم و بهره‌برداری از این مدارس نیاز به حمایت جدی مسئولان داریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با یادآوری تشکیل ستادی در وزارت آموزش‌وپرورش و تعیین نماینده برای هرکدام از استان‌های سیل‌زده در این ستاد از سوی وزیر آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: در عین حال یکسری از استان‌ها به عنوان استان معین استان‌های سیل‌زده مشخص شدند که در حال حاضر ۱۰ استان تهران، اصفهان، فارس، کرمان، یزد، هرمزگان، بوشهر، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی به‌عنوان استان‌های معین خوزستان انجام وظیفه می‌کنند.

زینی‌وند در ستاد معین استان‌های سیل‌زده خاطرنشان کرد: بر اساس نیاز و موقعیت مناطق آسیب‌دیده و ظرفیتی که هرکدام از استان‌های معین دارند، مناطق سیل‌زده آموزش‌وپرورش خوزستان در میان آن‌ها تقسیم می‌شود و هر منطقه برای ارائه خدمات در حوزه‌های بازسازی مدارس، جذب کمک خیرین، کمک به فرهنگیان آسیب‌دیده و بسترسازی برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی به صورتحضوری یا غیرحضوری تحویل استان‌های معین داده می‌شود.

وی بر حضور مشاوران در کنار دانش‌آموزان برای کاهش استرس‌های درسی آن‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: لازم است تا مشاوران تحصیلی به ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان سیل‌زده بپردازند تا میزان استرس دانش‌آموزان برای حضور در امتحانات پایانی یا کنکور کاهش پیدا کند. همچنین ارائه بسته‌های فرهنگی و ورزشی، با حضور تیم‌های مشاوره‌ای در مناطق سیل‌زده از دیگر اقداماتی است که برای کمک به این مناطق برنامه‌ریزی شده است.

نماینده ویژه وزیر آموزش‌وپرورش به فرمایش حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه استان خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است اشاره و بیان کرد: در شرایط کنونی وظیفه مردم در سراسر کشور ایران است که دین خود را به مردم عزیز خوزستان ادا کنند، این مردم برای تمامی کشور عزیز هستند و مسئولان کشور، دولت و نمایندگان مجلس توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات ناشی از آسیب‌دیدگی سیل در استان خوزستان دارند.

زینی‌وند افزود: با اقدامات کوتاه‌مدتی که برنامه‌ریزی‌شده است درصدد هستیم سال تحصیلی را به‌خوبی در استان خوزستان به پایان برسانیم و تمهیداتی اتخاذ می‌شود که در سال تحصیلی آینده نیز تمامی امکانات برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس فراهم شود.

وی حجم تخریب‌ها را در استان خوزستان بسیار بالا دانست و یادآور شد: در طی این هفته رئیس سازمان نوسازی کشور با مجموعه‌ای از خیرین در استان خوزستان حضور پیدا می‌کنند تا از ظرفیت خیرین و دولت برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده و تأمین امکانات و تجهیزات مدارس درگیر سیل استفاده شود.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش تعیین تکلیف چگونگی برگزاری امتحانات نهایی طی دو روز آینده با ابلاغ بخشنامه‌ای به استان‌های درگیر پدیده سیلاب خبر داد و عنوان کرد: بر اساس این بخشنامه وضعیت امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان مشخص می‌شود و در این بخشنامه تمهیدات و شرایطی در نظر گرفته شده است که این دانش آموزان به خصوصدانش‌آموزان پایه دوازدهم نگران امتحانات نهایی نباشند.

زینی‌وند به وجود فرصت برای آغاز امتحانات نهایی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده و برگزاری با تأخیر کنکور برای این دانش آموزان اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس و دولت بر این مسئله اتفاق‌نظر دارند که باید برای شرکت دانش آموزان مناطق سیل‌زده در امتحان کنکور یک فرصت در نظر گرفته شود تا از این طریق نگرانی دانش‌آموزانی که با پدیده سیلاب گرفتار هستند و امکان مطالعه را ندارند، کاهش پیدا کند.

وی اختصاص زمان مناسب برای کنکور دانش‌آموزان سیل‌زده و تقویت بنیه علمی آن‌ها را از راهکارهایی دانست که برای کاهش استرس در دانش‌آموزان پایه دوازدهم پیش‌بینی شده است و اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی به‌صورت دوره‌های حضوری تجمیعی در مرکز استان یا شهرستان از دیگر راهکارهای موجود برای کمک به دانش آموزان پایه دوازدهم است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز