خبرگزاری کار ایران

معاون اسبق سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا:

خط پروازی کاراکاس، اواخر دولت نهم پس از 6 ماه فعالیت، متوقف شد/ مردم دو کشور توان خرید بلیت این پرواز را ندارند/ برقراری این خط، توجیه رونق گردشگری ندارد

خط پروازی کاراکاس، اواخر دولت نهم پس از 6 ماه فعالیت، متوقف شد/ مردم دو کشور توان خرید بلیت این پرواز را ندارند/ برقراری این خط، توجیه رونق گردشگری ندارد
کد خبر : ۷۴۷۸۰۱

معاون اسبق سازمان هواپیمایی با تاکید بر اینکه برقراری این پرواز نمی‌تواند از لحاظ گردشگری توجیه اقتصادی داشته باشد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی مردم هر دو کشور، برقراری این پرواز نمی‌تواند با اهداف رونق و توسعه مسایل گردشگری دو کشور باشد.

علیرضا منظری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره راه‌اندازی خط پروازی تهران- کاراکاس توسط یکی از ایرلاین‌های داخلی اظهار داشت: برای اولین بار نیست که این خط پروازی مستقیم بین دو کشور برقرار می‌شود. پیش از این هم اواخر دولت نهم پرواز تهران- کاراکاس توسط یک ایرلاین ونزوئلایی برقرار شد.

وی با بیان اینکه به طور قطع مردم ونزوئلا در این شرایط اقتصادی کشورشان توان خرید بلیت هواپیما برای مقاصد دور را ندارند، گفت: مدت زمان پرواز مستقیم بین تهران- کاراکاس چیزی حدود 16 الی 17 ساعت است، اطلاع دقیقی از نرخ بلیت این هواپیما ندارم اما قیمت بلیت هواپیما برای این مدت زمان نباید کمتر از هزار و 800 دلار باشد. قطعا مردم ونزوئلا توان پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند.

معاون اسبق سازمان هواپیمایی با تاکید بر اینکه برقراری این پرواز نمی‌تواند از لحاظ گردشگری توجیه اقتصادی داشته باشد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی مردم هر دو کشور، برقراری این پرواز نمی‌تواند با اهداف رونق و توسعه مسایل گردشگری دو کشور باشد.

منظری ادامه داد: در همان اواخر دولت نهم هم که این خط پروازی راه‌اندازی شد تنها 6 الی 7 ماه کار کرد و پس از این مدت غیر فعال شد. البته در آن زمان این پرواز در کشور سوریه هم توقف داشت و مسافران سوری هم در این بین با این پرواز جابه جا می شدند.

وی افزود: در آن زمان روابط تجاری بین ایران و ونزوئلا و ونزوئلا و سوریه قوت گرفت و ایرانی‌ها پروژه‌های خانه سازی و ساخت وساز در ونزوئلا را دنبال می‌کردند به همین دلیل این پرواز شروع به کار کرد اما بعد از مدتی غیرفعال شد.

معاون اسبق سازمان هواپیمایی با بیان اینکه احتمالا روابط تجاری با این  کشور باعث شده که دوباره پرواز مستقیم بین ایران و ونزوئلا برقرار شود، گفت: البته شرکت هواپیمایی که نسبت به برقراری این پرواز اقدام کرده به طور قطع مسایل بازرگانی را در نظر گرفته است اما راه اندازی این خط پروازی با اهداف توسعه گردشگری بعید است.

همچنین رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو باایلنا درباره قیمت بلیت این پرواز گفت: هنوز قیمت بلیت پرواز تهران- کاراکاس مشخص نشده است و پس از مذاکرات و بررسی موضوعات بازرگانی قیمت بلیت مشخص می‌شود.

به گزارش ایلنا، اولین پرواز تهران- کاراکاس حامل معاون وزیر خارجه و هیأت همراه در ساعت ۲ بامداد امروز انجام شد.    

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز