رییس اتحادیه شرکتهای مسافربری در گفتوگو با ایلنا:
عرضه روزانه بیش از یک میلیون صندلی برای مسافران جادهای/ بیشترین ترافیک در مسیرهای منتهی به شهرهای شمالی و مشهد است/ شکایات و انتقادات را در اسرع وقت پیگیری میکنیم
رییس اتحادیه شزکت های مسافربری گفت: برای ایام نوروز 15 هزار اتوبوس، 28 هزار سواری کرایه و 21 هزار مینی بوس در مسیرهای مختلف به مسافران خدمات ارایه میدهند و در مجموع بیش از یک میلیون صندلی در روز برای عرضه وجود دارد.
احمدرضا عامری در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تهمیدات نوروزی شرکتهای مسافربری جادهای اظهار داشت: پیش فروش بلیتهای اتوبوس ویژه ایام نوروز از 25 اسفند ماه آغاز شده است و تا بیستم فروردین ادامه دارد.
وی از افزایش قیمت بلیت اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه برای ایام نوروز خبر داد و گفت: بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی جادهای برای ایام نوروز با 20 درصد افزایش قیمت به فروش میرسد.
رییس اتحادیه شرکتهای مسافربری با تاکید بر اینکه با کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی جادهای برای انجام سفرهای نوروزی مواجه نیستیم، اظهار داشت: بیشترین ترافیک در مسیرهای منتهی به شهرهای استانهای شمالی و در مسیر مشهد مقدس است و ترافیک این مسیرها باعث میشود تا مدت زمان سفر به این مقاصد افزایش یابد. از این رو ناوگان دیرتر به مبدا باز میگردند و به همین دلیل ممکن است تعداد ناوگان برای این مقاصد کمتر باشد.
عامری با بیان اینکه در ایام نوروز روزانه بیش از یک میلیون صندلی در اختیار مسافران قرار میگیرد، گفت: برای ایام نوروز 15 هزار اتوبوس، 28 هزار سواری کرایه و 21 هزار مینی بوس در مسیرهای مختلف به مسافران خدمات ارایه میدهند و در مجموع بیش از یک میلیون صندلی در روز برای عرضه وجود دارد.
وی با اشاره به حضور ناظران و بازرسان در ترمینالهای مسافری اظهار داشت: در این ایام در تمام ترمینالها و پایانههای مسافری شاهد حضور ناظران و بازرسان دولتی هستیم و در صورت وجود اشکال، مسافران میتوانند به صورت حضوری شکایت خود را به بازرسان منتقل کنند.
رییس اتحادیه شرکت های مسافربری افزود: همچنین مسافران میتوانند از طریق سامانه پیامک 141 و یا شماره تماس 66709032-021 شکایات یا مشکلات و انتقادات خود را مطرح کنند که تمام تماسها هم مورد پیگیری قرار میگیرد.