سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد:
ثبت بیش از 14 هزار شکایت مردمی از طریق تلفن 124 در فروردین ماه امسال
مدیرکل امور حقوقی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان گفت: در راستای اقدامات حمایتی، نظارتی به منظور کنترل دقیق تر قیمت بازار کالا و خدمات توسط ستادهای خبری سازمانهای صنعت، معدن و تجارت در مجموع بیش از 14 هزار شکایات مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن 124 ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت ، معدن و تجارت استانها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است.
به گزارشایلنا؛ غلامرضا صارمیان با بیان این مطلب، افزود: 81 درصد شکایتها در بخش کالا و 19 درصد در بخش خدمات بوده است. از سوی دیگر 71 درصد از شکایات دریافتی به صورت تلفنی، 15 درصد حضوری و 14 درصد دیگر کتبی بوده است.
وی اضافه کرد: از مجموع شکایات دریافتی72 درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته و 28 درصد باقی مانده در دست یررسی کارشناسی از سوی مراجع ذیربط است.
صارمیان با اشاره به لیست کالاها و خدماتی که بیشترین تعداد شکایت را داشتند، بیان کرد: در این مدت نان ، میوه و سبزیجات وهمچنین رستوران های غذا خوری و پارکینگ شهری به ترتیب بیشترین سهم شکایات را در بخش کالا و خدمات به خود اختصاص داده اند و بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب نوع تخلف گرانفروشی، عدم درج قیمت و صدور فاکتور و تقلب بوده است.
مدیرکل امور حقوقی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان ضمن اشاره به سیاست و تدبیر سازمان جهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نداشته باشد و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نباشد بیان کرد : در این بازه زمانی از مجموع شکایتهای دریافتی توسط ستادهای خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استانها ، 446 فقره برابر با 3 درصد از شکایتها که جنبه تخصصی داشته با ارزش بیش از 6 میلیارد ریال ، قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروههای رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
صارمیان همچنین سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان از طریق شماره تلفن 124 شبانه روزی برای دریافت شکایت ، انتقاد ، پیشنهاد و نظرات مردمی معرفی کرد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را اعلام تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.