خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه رگولاتوری درباره اجرای فاز دوم طرح رجیستری:

اجرای‌ مرحله دوم رجیستری برای موبایل و تبلت‌های اپل از 14 آذر/ ثبت و فعال‌سازی رایگان/ بازگشت تلفن‌همراه به فروشندگان درصورت دریافت پیامک عدم ثبت‌گوشی

اجرای‌ مرحله دوم رجیستری برای موبایل و تبلت‌های اپل از 14 آذر/ ثبت و فعال‌سازی رایگان/ بازگشت تلفن‌همراه به فروشندگان درصورت دریافت پیامک عدم ثبت‌گوشی
کد خبر : ۵۶۶۱۹۹

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در اطلاعیه‌ای جزئیات طرح رجیستری موبایل را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مرحله دوم طرح رجیستری صرفاً برای تمامی مدل‌های گوشی تلفن همراه و تبلت اپل از روز سه‌شنبه ۱۴ آذرماه اجرا می‌شود و سایر مدل‌های گوشی و تبلت نیز به تدریج در هفته‌های آینده پس از اعلام رسمی تحت پوشش طرح قرار می‌گیرند.

براساس این اطلاعیه تمامی خریداران در هنگام خرید باید از اصالت گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت مطمئن شوند به همین منظور می‌توانند شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) را – که بر روی جعبه دستگاه قابل مشاهده است- به شماره ۷۷۷۷ پیامک کنند و یا با استفاده از کد دستوری  #۷۷۷۷* و انتخاب گزینه استعلام اصالت، از اصالت گوشی مطمئن شوند.

تمامی پیامک‌های مربوط به استعلام گوشی با سرشماره HAMTA ارسال می‌شود و اگر پیامکی با سرشماره دیگری در پاسخ به کاربر ارسال شود، جعلی بوده و به هیچ وجه قابل استناد نیست.

تمامی مراحل استعلام باید از طریق خریدار انجام شده و کاربران پس از اطمینان از اصالت تلفن همراه که نشان دهنده قانونی بودن و همچنین استاندارد بودن آن است می‌توانند تلفن همراه مورد نظر خود را خریداری کنند.

خریداران حتماً پس از خرید دستگاه، باید فاکتور رسمی با مهر فروشگاه که شماره شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) دستگاه بر روی آن درج شده را از فروشنده دریافت کنند و درصورت بروز هرگونه مشکل در مورد غیرقانونی بودن گوشی یا تجهیز، فروشنده می‌بایست پاسخگو باشد.

- خریداران پس از خرید گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت با شماره گیری کد دستوری #۶#* ، شناسه بین المللی ۱۵ رقمی (IMEI) گوشی را دریافت می کنند که این شناسه باید با شناسه ثبت شده بر روی جعبه دستگاه یکسان باشد.

- گوشی های دو سیم کارته دارای دو شناسه IMEI و گوشی های چند سیم کارته دارای چند IMEI هستند.

در گام بعدی دستگاه باید در شبکه اپراتوری فعال شود برای این کار خریدار باید کد فعال سازی (Activation Code) را در هنگام خرید از فروشنده دریافت کند.

- برای فعال سازی تجهیز در شبکه اپراتوری، خریدار کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری کرده و عدد مربوط به گزینه فعال سازی را انتخاب می‌کند. پس از آن شناسه بین‌المللی ۱۵ رقمی (IMEI) دستگاه و کد فعال سازی مربوط به دستگاه و شماره سیم‌کارت دستگاهی را که قصد فعال سازی آن را دارد به ترتیب وارد می‌کند. پس از تائید اطلاعات وارد شده، پیام موفقیت‌آمیز بودن فرایند را دریافت می‌کند.

- کاربران باید به این نکته توجه کنند که پس از فعال سازی، تلفن همراه فقط بر روی سیم‌کارت فعال شده قابلیت استفاده از شبکه را خواهد داشت و در صورتی که دارنده گوشی یا تجهیز بخواهد از سیم‌کارت دیگری استفاده کند بایستی فرایند انتقال بهره‌بردار را طی کند. در غیر اینصورت تلفن همراه بر روی سیم‌کارت جدید فقط به مدت ۳۰ روز قابل استفاده خواهد بود.

- خریداران گوشی تلفن همراه درصورت تغییر سیم کارت باید فرایند انتقال بهره‌بردار را با شماره گیری کد دستوری #۷۷۷۷* و ارسال عدد مربوط به گزینه انتقال بهره‌بردار انجام دهند.

- درصورت دریافت پیامک مبنی بر عدم ثبت گوشی، مشترک می بایست از خرید گوشی اجتناب کرده و گوشی را به فروشنده بازگرداند.

- مسافرانی که از خارج از کشور گوشی تلفن همراه یا تجهیز دارای سیم کارت خریداری کرده و به همراه خود وارد کشور می کنند باید شناسه بین المللی ۱۵ رقمی (IMEI) تجهیز خریداری شده را در گمرک محل ورود خود ثبت کنند. مسافران در هنگام ثبت شناسه گوشی تلفن همراه خود باید عوارض گمرکی آن را پرداخت کرده و رسید آن را نزد خود نگهداری کنند. مسافران پس از دریافت کد فعال سازی از وزارت صنعت، معدن و تجارت باید آن را در سامانه همتا به آدرس Hamta.ntsw.ir ثبت کنند.

- عوارض گمرکی و ارزش گذاری کالای مسافری براساس ارزشهای ثبت شده در سامانه TSC به آدرس tsc.irica.co انجام می شود.

- خریداران پس از خرید گوشی یا تجهیز دارای سیم‌کارت، درصورت برخورد با هرگونه مشکل و یا شکایت در زمینه استعلام، انتقال مالکیت، هزینه، فعال‌سازی، جعل در فاکتور و شماره سریال تجهیز و مشکلات گمرکی با سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و یا به پورتال سازمان تعزیرات به آدرس tazirat۱۳۵.ir مراجعه کنند.

- درصورت وجود شکایت با ماهیت فنی شامل دریافت نکردن سرویس از شبکه تلفن همراه علیرغم طی کردن تمام مراحل فعال‌سازی و دریافت پیامک تائیدیه فعال شدن گوشی تلفن همراه کاربران می‌توانند با مرکز تماس طرح به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس بگیرند.

- ثبت و فعال‌سازی گوشی تلفن همراه یا سایر تجهیزات دارای سیم‌کارت کاملاً رایگان بوده و خریداران نباید بابت آن هیچ هزینه‌ای پرداخت کنند.

- گوشی یا تجهیزات دارای سیم‌کارت که از مبادی قانونی وارد نشده و شناسه IMEI آن ثبت نشده باشد پس از گذشت یکماه قطع شده و به هیچ عنوان در شبکه اپراتورهای کشور قابل استفاده نمی‌باشد.

- بروشور و تراکت اطلاع‌رسانی و آموزشی درباره نحوه استعلام و فعال‌سازی در شبکه همراه با گوشی و تجهیزات دارای سیم‌کارت خریداری شده در تمامی فروشگاههای ارایه‌کننده این تجهیزات نصب شده است.

-گوشی های اپل که در حال حاضر در شبکه اپراتورها فعال هستند درصورت تعویض سیم کارت باید در سامانه همتا فرایند انتقال مالکیت را انجام دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز