نحوه شکایت از پیامکهای تبلیغاتی و مزاحم در سامانه پیامکی ۱۹۵
نحوه شکایت از پیامکهای تبلیغاتی و مزاحم در سامانه پیامکی ۱۹۵ اعلام شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، یکی از مشکلات بزرگ کاربران پیامکهای تبلیغاتی و مزاحم است که از سوی شمارههای شخصی، شمارههای ثابت یا سرشمارههای تبلیغاتی به صورت انبوه در ساعتهای مختلف شبانه روز بدون کنترل کاربر ارسال میشود و باعث شده تا نارضایتی زیادی میان کاربران تلفن همراه ایجاد شود.
به منظور رفع مشکل پیامکهای تبلیغاتی، سامانه 195 برای پیگیری شکایتها از پیامکهای مزاحم ایجاد شده است که هم اکنون با توجه به توسعه امکانات سامانه پیامکی ۱۹۵ و فراهم شدن امکان ثبت شکایت از پیامکهای انبوه ارسالی از تلفن ثابت و سرشمارههای تبلیغاتی، تا به امروز ۲۲۱ هزار و ۷۵۵ شکایت، در سامانه ۱۹۵، ثبت و حدود ۲ هزار و ۹۷۸ خط ارسال کننده پیامک انبوه مزاحم مسدود شده است.
کاربران تلفن همراه میتوانند شماره ارسالکننده پیامک را به همراه کد مانند ********۰۲۱ و به شکل ***۱۰۰۰، ***۲۰۰۰ و ***۳۰۰۰ و برای شمارههای همراه شخصی به شکل *********۰۹ را برای سامانه ۱۹۵ ارسال کنند تا پیگیری برای برخورد با ارسال کننده پیامک تبلیغاتی یا مزاحم انجام شود.