خبرگزاری کار ایران

انتقاد آخوندی از لغو برنامه‌های فرهنگی در مشهد

انتقاد آخوندی از لغو برنامه‌های فرهنگی در مشهد
کد خبر : ۵۳۳۷۹۹

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از لغو برنامه‌های فرهنگی در مشهد به بهانه بازگشت به هویت اسلامی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به وضعیت نابسامان توسعه شهر مشهد و توزیع جمعیت در این منطقه گفت: در مشهد به بهانه بازگشت به هویت اسلامی مانع از برگزاری برخی از برنام‌های  فرهنگی  می‌شوند.

وی با اشاره به تصویب جامع شهر مشهد در سال 74 اظهار داشت: به خاطر دارم که طرح جامع شهر مهشد قرار بر این شد که وسعت این شهر در 22 هزار هکتار و جمعیت آن در یک میلیون و 800 هزار نفر کنترل شود و برای این تعداد جمعیت با حفظ باغات دشت مشهد، برنامه ارتقای کیفیت زندگی داشته باشیم اما امروز وسعت این شهر به 31 هزار هکتار و جمعیت آن به 3 میلیون نفر افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حالی به جمعیت شهر مشهد یک میلیون و 250 هزار افزوده شده که اغلب این افراد در بافت‌های حاشیه نشینی و فرسوده سکونت پیدا کرده‌اند.

آخوندی افزود: از سال 74 تا به امروز وسعت شهر مشهد 9 هزار هکتار افزایش یافته است که بیش از 4 هزار هکتار آن در منطقه حاشیه نشین و بیش از 4 هزار هکتار دیگر در منطقه بافت فرسوده افزایش وسعت داشته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این  نابسامانی نتیجه مداخلات در زندگی مردم است گفت: قطعا با این وضعیت شهر فرصت بازآفرینی پیدا نمی‌کند.

آخوندی تاکید کرد:‌ در حالی که شهرهایی همچون مشهد به صورت بادکنکی رشد کرده‌اند امروز از ما می‌خواهند که به حفظ هویت این شهرها بپردازیم و برای حفظ هویت‌ها و به این بهانه از برگزاری برخی از برنامه‌های فرهنگی ممانعت می‌کنند. این در حالی است که مجموعه عوامل دخیل در رشد جمعیت و وسعت این شهر باعث عدم تعادل شده است.

آخوندی ادامه د اد: در سفر چند روز گذشته‌ام به مشهد مدیران این شهر گفتند که این شهر استان خراسان رضوی از مرکز در حال فرسودگی هستند و این می‌تواند بحران پیش رو باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز