بیانیه مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای:
حضور 2300 نفری فعالان صنعت بازی، رویدادی باشکوه را رقم زد/ حمایت بازیسازان خارجی از صنعت بازی ایران در مقابل سیاستهای خصمانه ترامپ
حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد بازیهای رایانه ای در آیین اختتامیه رویداد TGC گفت: نمایشگاه TGC به عنوان دروازه تعامل صنعت بازی ایران با جهان است و در این رویداد افتخار حضور بزرگان این صنعت از سراسر جهان و همکاری با شرکت بزرگ گیم کانکشن فرانسه داشتیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد بازیهای رایانهای بیانیه و سخنرانی خود را در آیین اختتامیه رویداد TGC 2017 اظهار داشت: این اولین قدم بازی سازان داخلی برای جهانی شدن بود. ما هیچ وقت فکر نمیکردیم که سال گذشته که تصمیم گرفتیم این رویداد را برگزار کنیم، در طول این یک سال این همه پستی و بلندیها را تجربه کنیم. اما با حضور 2300 نفری شما در رویداد این خستگی از بدن ما بیرون رفت و رویدادی باشکوه رقم خورد. تقریبا می توان گفت تمام بازی سازان کشور وارد این همایش شدند. این نوید خوبی است چرا که نشان میدهد ما کارمان را درست انجام دادهایم.
کریمی قدوسی افزود: در این همایش بازی سازان ما متوجه شدند که بازار بازی کاملا رقابتی است و این که کیفیت حرف اول را میزند. فارغ از کشور سازنده، ناشرین و خریداران به دنبال بازیهای با کیفیت هستند. اتفاقی که در این دو روز رخ داد، کسب تجربه توسط بازی سازان داخلی ما و تلاش برای صادرات بازی به بازار جهانی بود.
کریمی در رابطه با مشکلات ایجاد شده توسط دولت جدید آمریکا برای تجارت و ارتباط با دنیا گفت: با وجود سیاستهای خصمانهی دولت جدید آمریکا که در قبال ایران دنبال میکند، موج حمایتی خوبی در میان بازیسازان سراسر دنیا در راستای مقابله با این سیاستها شکل گرفت. در کنار این کنفرانسها و فضای نمایشگاهی، جایزه بازیهای صادرات محور را نیز بخشی از این رویداد قرار دادیم.
مدیر عامل بنیاد بازیهای رایانه ای گفت: امسال افتخار می کنیم که با یاری بیش از 20 ناشر خارجی این بازیها انتخاب شدهاند. شاید خیلی از شما تعجب کنید بازیهایی که ناشرین و خریداران بینالمللی انتخاب کردهاند، بازیهایی هستند که کاملا منطبق با محتوا و فرهنگ داخلی کشور تولید شده اند. این پیام خیلی مهمی برای بازی سازان داخلی ما است. بازی سازان باید به دنبال داستان، فرهنگ و شخصیتهای داخلی و بومی خودمان بروند. فرهنگ ما در عرصه بازی هنوز به دنیا صادر نشده و انتخاب این داوران بین المللی نشان میدهد که جهان آمادگی پذیرفتن آثار و بازی هایی با فرهنگ ایرانی را دارد.
قدوسی ادامه داد: من با بسیاری از شرکت کنندگان خارجی در این دو روز صحبت کردم و یکی از مسائلی که آنها ذکر میکردند، عمق فرهنگ اصیلی است که ما در کشورمان داریم. این مسئله جذابترین مسئله برای آنها بود. ما به ازای هر استان، فرهنگ مختص به خودش را داریم. تاکنون کمتر پیش آمده که بازی سازان به سراغ این فرهنگها بروند. پیامی که ناشران خارجی با انتخاب خودشان دادند، این بود که بازیسازان ما نباید فکر کنند تنها با کپی کردن و الگو گرفتن از بازیهای خارجی میتوانند موفق شوند. یا حتما باید بازیهای بزرگ بسازند. این ایدههای برتر و جدید است که منجر به موفقیت بازی میشود.
مدیر عامل بنیاد بازیهای رایانه ای خاطر نشان کرد: تیم برگزاری تی جی سی در طول یک سال گذشته، تمام تلاش خود را کرد تا با کیفیتترین نمایشگاه ممکن و همایش را در اختیار بازی سازان قرار دهد. همکاری با گیم کانکشن فرانسه که تیر ماه گذشته شروع شد، خلا ما را در اعتماد در جامعه جهانی پر کرد. این شرکت گاهی بعضی بیشتر از ما برای برگزاری این رویداد روحیه داشت. وقتی که چند ماه گذشته مجبور شدیم تاریخ برگزاری را عوض کنیم، ما در مورد مسائلی که ممکن است اتفاق بیفتد خیلی نگران بودیم. اما این مجموعه گیم کانکشن بود که به ما روحیه دادند و حتی ایدههای جدیدی برای برگزاری TGC ارائه کردند. امروز که در خدمت مهمانان عزیزمان هستیم که به ایران آمدهاند، مدیون تلاشهای مجموعه گیم کانکشن فرانسه هستیم.
حسن کریمی قدوسی در پایان گفت: من از تمام بازی سازان و فعالان این حوزه که باعث شد ما بتوانیم این رویداد را باشکوه برگزار کنیم. تشکر میکنم از تمام مهمانان بین المللی رویداد که با تمام فضاسازی های منفی که در رسانههای غربی علیه کشورمان جریان دارد به ایران آمدند تا ببینند که ایران یکی از امنترین کشورهای منطقه برای زندگی و سرمایه گذاری است و در نهایت از تیم برگزاری این رویداد و مجموعه گیم کانکشن که چنین رویداد باشکوهی را به ثمر رساندند تشکر ویژهای می کنم.