آخرین اخبار از شرکتهای صاحب صلاحیت برندسازی
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، از دریافت مجوز ۵۳ شرکت صاحب صلاحیت برای ساخت جایگاههای برند در کشور خبر داد.
به گزارش ایلنا از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، محمدرضا مظلومی با اعلام خبر فوق گفت: از این تعداد و براساس سابقه اجرایی، ۳۷ شرکت در حوزه جایگاهداران و پنج شرکت در حوزه صادرات و واردات فرآورده های نفتی مشغول به فعالیت هستند.
به گفته این مقام مسئول، برندها ۲۰ درصد جایگاههای کشوری، ۳۰ درصد جایگاههای استانی و ۵۰ درصد جایگاههای شهری و روستایی را میتوانند مدیریت کنند و هیچ محدودیتی برای فعالیت جغرافیایی در کشور ندارند .
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش گفت: شرکت پتروآیریک در اصفهان، قم، یزد و تهران، دریاکولاک در بوشهر، پروما و پتران در تهران و ماهان ترابر در یزد در قالب طرح جایگاه های صاحب صلاحیت فعالیت خود را شروع کرده اند.
مظلومی از لزوم اجرای طرح برندینگ به جهت تجارت نوین و همسویی با تجارت روز در دنیا مطالبی را عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر وظیفه شرکت ملی پخش در چهار حوزه تامین، حمل و ذخیره سازی و توزیع فرآورده های نفتی است.
وی با بیان اینکه در بخش تامین از ۹ پالایشگاه، هشت پالایشگاه توسط بخش خصوصی اداره می شود، افزود: شرکت ملی پخش در حال حاضر علاوه بر ذخیره سازی در انبارهای اصلی، توزیع آن از انبار تا نازل جایگاه ها را بر عهده دارد که این موضوع علاوه بر اینکه ۶۰ درصد هزینه های شرکت را متحمل می شود و رقم بالایی است ما را از وظیفه اصلی که نظارت عالیه برسوخترسانی است باز می دارد.
مظلومی بر الزامی بودن اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: تعداد سه هزار و ۶۰۰ جایگاه در کشور توزیع سوخت را برعهده دارند که با احتساب جایگاه های سی ان جی ۵ هزار نقطه عرضه و با فروشندگی های شهری و روستایی ۱۸ هزار و ۵۰۰ باب نقطه عرضه در کشور داریم.
وی ۱۸ درصد جایگاه های کشور را با فروشی بیش از یک میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: با زمینه سازی مناسب برای ورود این تعداد جایگاه به بحث برندینگ، تحولی بزرگ در عرصه توزیع سوخت خواهیم داشت.
محمدرضا مظلومی در خصوص عوامل تاثیر گزار کلیدی جهت پیشرفت این طرح نیز گفت: با جذابیت در نرخ کارمزد و توجه ویژه به هزینه حمل و نقل فرآورده از مبادی تامین ، بستر ساز ورود جایگاه های بیشتری به این طرح را شاهد خواهیم بود.