خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‎‌دهد؛

شبکه اجتماعی متخصصین ایران با نام پروفایل رونمایی شد/ کارت ویزیت آنلاین، روزمه فارسى به صورت رایگان

سیزدهم اردیبهشت ماه طی یک رویداد در سالن همایش‌های محیط زیست، شبکه اجتماعی کاملا ایرانی متخصصین با نام پروفایل با امکانات گسترده و رایگان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار فناوری ایلنا، شبکه اجتماعی پروفایل، استارتاپ پروفایل سرویسی است که 9 ماه پیش با چشم اندازی بزرگ و با سرویس کوچک کارت ویزیت آنلاین شروع بکار کرد. این استارتاپ که مخاطب خود را جامعه متخصصین کشور تعریف کرده بدلیل ظاهر زیبا و کاربری آسانش خیلی زود توانست در بین علاقه‌مندان حوزه استارتاپ ها محبوبیت زیادی کسب کند و همزمان قدم به قدم به مجموعه امکانات این سرویس افزوده شد که از جمله می‌توان به اضافه شدن امکان ثبت رزومه فارسی و دنبال کردن سایرین اشاره کرد.

چندی قبل سرویس پروفایل از مجموعه امکانات ارسال پست خود رونمایی کرد که حتی دارای مزیت‌هایی از جمله امکان دسته بندی مطالب نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های خارجی بود. مطالب می‌توانستند از انواع متنی، آلبوم تصاویر، لینک (که بصورت اتوماتیک اطلاعات سایت مرجع را می‌آورد) باشند و اخیراً امکان ارسال تصاویر متحرک(GIF)  و بارگذاری ویدیو (تا 10 دقیقه) نیز به این سرویس اضافه شده.

یکی از نکات مثبت سرویس پروفایل که از همان ابتدا به آن تکیه زیادی شده امکان تنظیم برچسب (هشتگ) بر روی پروفایل‌های شخصی و بعداً مطالب است که از این طریق کاربران می‌توانند با جستجوی هشتگ مورد نظرشان براحتی مطالب و یا اشخاص مورد نظر خود را در این بستر بیابند.

تبدیل شدن پروفایل به شبکه اجتماعی از این نقطه نظر مرحله مهمی است که پروفایل‌ها تا به امروز بصورت جزیره‌های جدا از هم در این سرویس فعالیت داشتند و از این نسخه ارتباط بین اعضای پروفایل معنی تازه ای پیدا می‌کند.

برنامه رونمایی از شبکه اجتماعی پروفایل با ویدیویی از روند گذشته این سرویس آغاز شد. ویدیویی که به خوبی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با وجود داشتن چشم‌انداز و رویاهایی بزرگ کوچک شروع کرد و در مسیر اهداف پیش رفت.

profile3

 در ادامه سعید بیدرنگ موسس این استارتاپ توضیحاتی در مورد روند سپری شده پروفایل به مخاطبین گفت و به این موضوع اشاره شد که تا کنون از 433 شهر مختلف در پروفایل ثبت نام کرده‌اند و بیش از 500 فیدبک از کاربرهای پروفایل دریافت شده که تمامی این بازخوردها در طراحی قدم‌های پروفایل نقش داشته اند.

در ادامه از نسخه جدید و اضافه شدن بخش تایم لاین یا همان صفحه‌آخرین مطالب دوستان گفته شد و به این موضوع اشاره شد که با بازنشر مطالب (مشابه رویکرد توییتر) که آن هم در این نسخه اضافه شده تا چه میزان می‌توان به هم افزایی و شنیده شدن مطالب مفید کمک کرد.

یکی از اتفاقات خوب دیگری که در این رویداد از آن سخن گفته شد معرفی اپلیکیشن موبایل پروفایل بود. درواقع سایت پروفایل که همیشه کاربری بسیار ساده و مناسبی در گوشی‌های هوشمند داشته از این پس راحت‌تر از قبل بوسیله اپلیکیشن خود در دسترس کاربران است و مشابه شبکه‌های اجتماعی دیگر شما را از آخرین اتفاقات در پروفایلتان از جمله پسندیده شدن و یا نظر گذاشته شدن بر روی مطالبتان آگاهتان خواهد کرد.

گفتنی است که نسخه اندرویدی این اپلیکیشن از طریق کافه بازار در اختیار عموم قرار گرقته و نسخه iOS نیز خیلی زود به اپل استور اضافه خواهد شد تا کاربران بیشتری به این سرویس اضافه شوند.

بخش دیگر این رونمایی صحبت از آینده پروفایل بود و به سرویس "پروفایل برای برنامه نویسان" اختصاص داده شد. سعید بیدرنگ، موسس و مدیر شبکه اجتماعی پروفایل در کنار توضیح اهمیت این بخش که بزودی رونمایی خواهد شد اشاره کرد که سرویس پروفایل برای برنامه نویسان در چهار بخش تعریف می شود: سرویس آواتار، سرویس ورود به سیستم با شناسه پروفایل، سرویس بانک داده آزاد و سرویس نشان‌ها که این مجموعه سرویس‌ها به برنامه نویسان کمک خواهند کرد بتوانند راحت‌تر از قبل به تولید نرم‌افزارهای با کیفیت بپردازند و بخشی از دغدغه های آنها از طریق این سرویس ایرانی پوشش داده خواهد شد.

profile4

شعار استارت آپ پروفایل این است که خود شما پروفایل را شما می‌سازید و ما نیز امیدواریم که در آینده با حمایت‌های دولت و شتابدهنده‌های دولتی و خصوصی استارت آپ‌های بیشتری ایجاد شوند و محصولاتی بومی را در جهت تامین نیازهای کاربران و ارتقا سطح کیفی فضای مجازی ایران شاهد باشیم.

توضیحات بیشتر درمورد سرویس برنامه نویسان پروفایل در آدرس developers.profile.ir در دسترس عموم قرار گرفته است و برای ثبت نام و استفاده از سرویس پروفایل می‌توانید به آدرس WWW.PROFILE.IR مراجعه کنید.

کد خبر : ۴۸۶۶۱۱