خبرگزاری کار ایران

اجرای ۱۶۳ پروژ شاخص راهی با اعتبار ۸۶۹ میلیارد تومانی در دولت تدبیر امید

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در دولت تدبیر و امید ۱۶۳ پروژه مهم و اساسی برای شبکه‌ راه‌های استان با اعتباری حدود ۸۶۹ میلیارد تومان هزینه انجام شده است.

به گزارش ایلنا، حجت الله غلامی با بیان اینکه طی سه سال گذشته ما پروژه‌های متعددی برای توسعه راه‌های استان اصفهان داشتیم گفت: سال ۹۲ حدود ۴۰ پروژه شاخص در استان داشتیم که این پروژه‌ها عمدتا مربوط به دو بانده کردن خطوط جاده‌ها و افزایش ایمنی راه است.

وی ادامه داد: ۴۸ پروژه شاخص درسال ۹۳، ۵۵ پروژه شاخص در سال ۹۴ و همچنین در پنج ماهه اول سال ۹۵ حدود ۲۰ پروژه شاخص را به بهره‌برداری رساندیم و در مجموع با محاسبه پروژه‌های سال ۹۲، در این ۳ سال ۱۶۳ پروژه مهم و اساسی برای شبکه های راه‌های استان با اعتباری حدود ۸۶۹ میلیارد تومان هزینه انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: ما در کنار این پروژه‌های شاخص، پروژه های جانبی دیگر مانند روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه خیز و توسعه شبکه راه‌های فرعی و روستایی را داشتیم که به خوبی انجام شد.

غلامی با بیان اینکه یک سری دیگر از پروژه‌ها، پروژه‌های سفر هستند که با حضور رئیس جمهور کار اجرایی آن‌ها شروع شده گفت: پروژه دوبانده کردن محور نایین- انارک، دوبانده کردن محور بادرود- کاشان، کمربندی خمینی شهر و دوبانده کردن محور دامنه داران- علی‌گودرز این پروژه‌ها به دلیل بیشترین حجم تردد و تصادف مهم هستند و به همین دلیل جزوه پروژه های سفر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ با تخصیص اعتبارات توانستیم مرحله اول این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم. پروژه محور نایین- انارک در دهه فجر سال ۹۴ از طری یک ویدیو کنفرانس با رئیس جمهور به افتتاح رسید.

غلامی افزود: پروژه محور نایین- انارک بخشی از مسیر طریق الرضا است که تمام مسیرهای زیارتی و سیاحتی استان را پوشش می‌دهد و الان فاز دوم این پروژه را شروع کردیم و امیدواریم ظرف دوسال آینده این پروژه به اتمام برسد. همچنین با سفر مقام عالی وزارت دکتر آخوندی فاز دوم پروژه دوبانده کردن محور بادرود- کاشان افتتاح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، استفاده از فن‌آوری‌های نوین در نوع استفاده از آسفالت‌ها، آسفالت‌های نوین مانند آسفالت sma، میکروسرفیسینگ، ژئوگرید، الیافی و مهمتر از آن آسفالت‌های لاستیکی مورد استفاده قرار گرفته‌است.

غلامی افزود: اصفهان به لحاظ قرارگیری در محل چهارراه حمل ونقل کشور و به جهت وجود صنایع بسیار در آن بارهای ترافیکی سنگینی بر جاده‌های آن تحمیل می‌شود که این سنگینی بار با آسفالت‌های معمولی جواب نمی‌دهد و باعث نشست آسفالت و موج دار شدن آن و در نهایت از بین رفتن آسفالت می‌شود که ضروری است برای دوام بیشتر از آسفالت‌های نوین استفاده شود.

 

کد خبر : ۴۲۴۳۲۵