خبرگزاری کار ایران

نماینده شرکت خمیربازی آریا در میزگرد ایلنا: /۴/

مواد اولیه را نقد می‌خریم، کالا را نسیه می‌فروشیم / مشکل ما واردات است

جعفری گفت: مشکل تولیدکننده این است که مواد اولیه را به صورت نقد می‌خرد و کالا را به صورت نسیه می‌فروشد. این شیوه سنتی خرید و فروش کاملاً غلط است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جعفری، نماینده شرکت خمیربازی آریا در میزگرد مشکلات تولیدکنندگان لوازم التحریر که در محل خبرگزاری ایلنا برگزار شد، گفت: اولین مشکل ما واردات است. ضمن اینکه واردات مواد اولیه خارجی هم به ما ضربه زده است.

وی با بیان اینکه ما خمیر بازی، گواش و... تولید می‌کنیم، افزود: در یک زمان تولید اقلامی مانند خمیر بازی، رنگ انگشتی و گواش، انحصاری بود و ما به عنوان شرکت آریا تولیدکننده انحصاری بودیم، ولی وضعیت ما ملاک نیست باید کلیت بازار را بررسی کرد.

جعفری با بیان اینکه تولید ما فصلی است و در فصل بازگشایی مدارس اوج می گیرد، اظهار داشت: نیاز کشور به تولیدات ما به تعداد کودکان کشور ارتباط دارد و با توجه به کاهش زاد و ولد مصرف خمیر بازی و گواش و غیره نیز کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: ما از وضعیت فعلی راضی نیستیم زیرا در خصوص واردات مواد اولیه که برای تولید ما ضرورت دارد سختگیری بسیاری می‌شود در حالی که برای کسانی که خمیر بازی و گواش را وارد می‌کنند این سخت‌گیری‌ها وجود ندارد.

3

وی اظهار داشت: ما نزدیک 350 کارگر بیمه‌ای داریم، علاوه بر آن کارگر فصلی نیز داریم. تولید ما پاسخگوی مصرف داخلی است اما در حال حاضر نرخ تسهیلات واقعاً کاهش پیدا نکرده و کاهش نرخ سود بانکی نیز اسمی است.

جعفری گفت: در حال حاضر کمبود نقدینگی اصلی‌ترین مشکل ماست. مشکل تولیدکننده این است که مواد اولیه را به صورت نقد می‌خرد و کالا را به صورت نسیه می‌فروشد. این شیوه سنتی خرید و فروش کاملاً غلط است و باید برای حل آن چاره‌ای اندیشید.

 

 

کد خبر : ۴۱۵۸۱۵