خبرگزاری کار ایران

وزارت ارتباطات میزان پاسخگویی اپراتورها را اعلام کرد:

مخابرات و همراه اول در صدر

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات با اشاره به گزارش دوره ای سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات(195) در سال 94، از رضایت60 درصدی مراجعین به این سامانه خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر فرنقی زاد عنوان کرد: سامانه ۱۹۵ بیش از ۸۳۶ هزار تماس را پاسخگویی کرده که حدود ۹۷ درصد در‌‌ همان مرحله ابتدایی توسط کار‌شناسان این سامانه راهنمایی شده‌اند و ۱۷ هزار ۵۰۰ تماس نیز در بخش ثبت و پیگیری الکترونیکی درخواست‌ها ثبت شده است که رسیدگی کامل به بیش از ۹۴ درصد آن‌ها صورت گرفته و مختومه شده که از این نظر یک رکورد محسوب می‌شود.

او خاطر نشان کرد: در این میان بیش از ۶۰ درصد افرادی که درخواست آن‌ها به راحتی قابل حل نبوده و در سامانه ثبت شده است.؛ پس از طی مراحل رسیدگی اعلام رضایت کامل داشته‌اند.

به گفته فرنقی زاد در بین اپراتورهای ارتباطی در سال ۹۴؛ از نظر میزان رضایت مشترکین از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتور‌ها به شکایات یا درخواستهای ثبت شده در این سامانه؛ شرکت مخابرات ایران (ثابت و همراه) ۵۷ درصد، رایتل ۵۰ درصد و ایرانسل ۴۴ درصد رضایت مردم را کسب کرده‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی افزود: همچنین در همین دوره زمانی نظر مردم در خصوص پاسخگویی اپراتور‌ها، تعداد درخواستها/ شکایات مختومه با پاسخهای قابل قبول؛ مخابرات ایران (ثابت و همراه) و رایتل ۹۷ درصد و ایرانسل ۹۶ درصد بوده که پاسخگویی و مختومه شده‌اند.

فرنقی زاد افزود: همچنین در بین شرکتهای ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات؛ میزان رضایت مشترکین از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتور‌ها به شکایات/ درخواستهای ثبت شده، شرکت داده‌پردازی فن آوا با ۸۹ درصد، پیشگامان توسعه ارتباطات با ۷۷ درصد و داده گس‌تر عصر نوین با ۷۰ درصد قرار دارند.

او اظهار داشت: از نظر شاخص رسیدگی و نهایی کردن شکایات، شرکت‌های انتقال داده‌های ندا گس‌تر صبا و آسیا تک با ۱۰۰ درصد، شاتل با ۸/۹۹ درصد و داده‌پردازی فن آوا با ۶/۹۹ درصد موفق شدند رضایت مردم را جلب کنند.

سامانه۱۹۵ سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولیت ثبت؛ پاسخگویی و پایش درخواست؛ شکایت؛ پرسش؛ انتقاد و پیشنهاد در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات من جمله تلفن ثابت و همراه؛ اینترنت و پست و همچنین ثبت و رسیدگی به درخواستهای ملاقات با وزیر می‌باشد.

 

کد خبر : ۳۶۹۷۵۲