خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور عشایر ایران:

جذب 120 میلیارد تومان اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی در سال 94

رئیس سازمان امور عشایر گفت: باید در سال 95 با جدیت بحث زنجیره تولید گوشت قرمز را پیگیری کنیم.

کرمعلی قندالی-رئیس سازمان امور عشایر- در گفتگو با خبرنگار ایلنا بیان داشت: با توجه به اینکه سال 95 از سوی مقام رهبری سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شده است و دولت تدبیر و امید نیز به این موضوع توجه ویژه ای دارد در ستاد مرکزی دولت ستادی با نام فرماندهی اقتصاد مقاومتی راه اندازی شده است که در سال 95 اجرا خواهد شد.

او افزود: توجه به بیمه اجتماعی و بیمه دام عشایر و استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه ها از مهمترین رویکردهای سازمان امور عشایر در سال 95 است.

قندالی در ادامه بیان داشت: در سال 95 باید با جدیت بحث زنجیره تولید گوشت قرمز، تامین امنیت شغلی عشایر در  برنامه بیمه اجتماعی و بیمه دام عشایر را پیگیری کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر در خصوص روندتشکیل تشکل‌های عشایری گفت: زمان ورود این تشکل‌ها به عرصه فعالیت رسیده است و صرف اینکه فقط در حد تامین بعضی کالاها آن هم از طریق واسطه‌ها عمل کنیم خیلی زیبنده تشکل‌های عشایری نیست.

او با تاکید بر اینکه تشکل‌ها و تعاونی‌های عشایری و صندوق توسعه بخش عشایری باید بصورت جدی وارد عرصه تجارت و واردات و صادرات و خرید و فروش شوند؛ بیان داشت: این بحث را با جدیت حمایت خواهیم کرد.

رئیس سازمان امور عشایر با بیان اینکه سند راهبردی عشایر کشور بسیار مهم است، تاکید کرد: همکاران در ستاد و استانها باید این سند مهم را همواره مدنظر داشته باشند و براساس اهداف  و سیاست‌ها و برنامه‌هایی که در آن تدوین شده عمل کنند.

قندالی با اشاره به جذب 120 میلیارد تومان اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی بیان داشت: این کار به منظور بهره‌وری از منابع و حمایت از تولید در سال گذشته انجام شده است.

کد خبر : ۳۵۹۵۳۷