جشن تولد 100 سالگی BMW در تهران
مدیر فروش پرشیا خودرو گفت: در 3 سال اخیر این شرکت توانسته اکثر مدلهای ب.ام.و (که از نظر قوانین مجاز به واردات بودند) را به بازار عرضه کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، پرشیا خودرو نامی آشنا برای افرادی است که لذت رانندگی با خودروهایBMW در ایران را تجربه میکند. این شرکت فعالیت رسمی خود را از سال 1383 آغاز کرده و تاکنون به عنوان نماینده فروش و خدمات پس ازفروشBMW درایران فعالیت کرده است. به جرات میتوان گفت که فعالیت های سه سال اخیر این شرکت، بر سالهای گذشته آن کاملا سنگینی می کند. سه سال پیش با واگذار شدن شرکت پرشیا خودرو به بخش خصوصی (هلدینگ فرزانگان)، شاهد تحولات گسترده ای دربخش های مختلف، نظیر فروش و خدمات پس ازفروش بوده ایم.
در راستای این تحولات، پرشیا خودرو موفق شد گواهینامه های ایزو 9001 (سیستم مدیریت کیفیت)، 10002 (سیستم مدیریت استاندارد رسیدگی به شکایات) و 10004 (سیستم مدیریت استاندارد رضایت مندی مشتری) وS5را به دلیل تفاوت چشمگیر در ارائه سرویس به مشتریان در طی دو سال اخیر، کسب کند.
در آخرین اقدام از سلسله فعالیتهای خاص و متفاوت شرکت پرشیا خودرو، این شرکت طی مراسمی بسیار متفاوت صد سالگی کمپانی معروف و پرطرفدارBMW را جشن گرفت.
در محل برگزاری این مراسم در ابتدای ورود یک دستگاه خودروی ب. ام. و سری 7 آلپینا 12 سیلندری، در کنار یکی از با ارزش ترین ب. ام. و های کلکسیونی ایران یعنی 501 و همچنین 2002 توجه ها را به خود جلب می کرد.
چیزی که میهمانان بسیار ویژه ی این شرکت منتظر دیدنش بودند.
مراسم با نشست خبری بین اصحاب رسانه و مدیران ارشد پرشیا خودرو آغاز شد که مسئولان این شرکت در خلال این نشست توضیحات زیادی را در مورد این شرکت و برنامه های آتی آن شرح دادند.
مدیر فروش پرشیا خودرو در ابتدا توضیحاتی در مورد واگذاری این شرکت از سال 92 به شرکت فرزانگان که بیش از 20 سال سابقه خودرویی دارد و 10 سال به صورت تخصصی روی برند ب. ام. و تمرکز داشته، شروع کرد و اظهار داشت: در 3 سال اخیر این شرکت توانسته اکثر مدلهای ب.ام.و (که از نظر قوانین مجاز به واردات بودند) را به بازار عرضه کند.
مدیر فروش این شرکت همچنین با اشاره به اینکه تفاوت قیمتی بالاتر در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا قیمت بازار آزاد به قیمت های خودرو در پرشیا خودرو متفاوت است گفت،این موضوع به چند فاکتور بر می گردد،:یکی اینکه تجهیزات و امکاناتی که روی مدل های وارد شده توسط پرشیا خودرو نصب شده ممکن است با مدل های بازار آزاد متفاوت باشد لذا نیاز است تطابق آپشن انجام شود.
او تاکیدکرد: دومین فاکتور، قیمت تمام شده است که وارد کننده های آزاد بر اساس ارزش گمرکی می بایستی مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند اما پرشیا خودرو که شرکتی رسمی و ثبت شده است باید بر اساس قیمت فروش مالیات بر ارزش افزوده دهد؛ اما دو فاکتور دیگر که موجب این تفاوت قیمتی شده خدمات پس از فروشی است که پرشیا خودرو به خودروهای خود می دهد از جمله گارانتی 5 ساله یا سرویس رایگان تمام هزینه ها به مدت 2 سال برای محصولات این شرکت است که 2 سال خدمات به خودروهای بازار آزاد داده نمی شود که این خودرو مزیتی برای خودروهای شرکت است.
مدیر شبکه نمایندگان این شرکت توضیح داد: در سه سال اخیر مراکز فروش و خدمات پس از فروش زیادی در تهران و 10 شهر دیگر تاسیس شده و به زودی نمایندگی خدمات و فروش گسترده تری خواهیم داشت.یکی دیگر از مدیران ارشد این شرکت افزود: سهم بازار ب. ام .و از زمانی که شرکت فرزانگان واردات و عرضه ب .ام .و را بدست گرفته، افزایش پیدا کرده به طوریکه در سال 2012 تنها 4 درصد سهم بازارخودروهای لوکس به دست ب ام و بود که این عدد در سال 2015 به 52 درصد افزایش پیدا کرده است.
گفتنی است که یکی از اتفاقات این مراسم حضور دکتر احمدیان مدیرعامل موسسه خیریه محک بود و در طی مراسمی ویژه توسط مهدی رحمتی و کریم باقری که به گفته روابط عمومی پرشیا خودرو که اجرای این برنامه نیز توسط ایشان انجام شد، بهترین فرصت بود تا پرشیا خودرو در این شب به وظیفه اجتماعی خود عمل کند که اتفاقا کمک مالی قابل توجهی به این موسسه انجام گرفت.
گفتنی است که پرشیا خودرو اعلام کرد که در سال آینده به غیر از ب.ام .و و سری جدید و سری 2 کروک در مدل 228، در تلاش است دو خودروی هیبریدیe 330وLe 740را به بازار عرضه کند که در این صورت و مخصوصاً در مدل سری 7 می تواند موج هیجان جدیدی را به بازار تزریق کند.
همچنین این شرکت اعلام کرده است که در اواخر سال آینده که نسل جدید سری 5 معرفی می شود،همزمان با بازارهای جهانی، سری 5 جدید را به ایران نیز عرضه کند.
گفتنی است که دقیقا در همین روز پرشیا خودرو موفق به دریافت تندیس حقوق مصرف کنندگان شد.