سهولت دسترسی به آمار و اطلاعات عملکردی شرکتهای بیمه با سامانه سنهاب
با استفاده از این سامانه امکان ارائه سرویسهای ارزش افزوده به بیمهگذاران، ارائه سرویسهای ارزش افزوده به شرکتهای بیمه و تمرکز اطلاعات مهم و اساسی صنعت بیمه در بیمه مرکزی امکانپذیر میشود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم نعمتی مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات (فاوا) صبح امروز در یک نشست خبری در محل بیمه مرکزی ایران با تشریح سامانه نظارت بر هدایت الکترونیکی صنعت بیمه کشور (سنهاب) اظهار داشت: هدف از راه اندازی این سامانه انجام تکالیف قانونی برای تهیه سامانه جامع نظارتی و سهولت دسترسی به آمار و اطلاعات عملکردی شرکتهای بیمه بوده است.
وی افزود: با استفاده از این سامانه امکان ارائه سرویسهای ارزش افزوده به بیمهگذاران، ارائه سرویسهای ارزش افزوده به شرکتهای بیمه و تمرکز اطلاعات مهم و اساسی صنعت بیمه در بیمه مرکزی امکانپذیر میشود.
نعمتی خاطر نشان کرد: یکپارچه سازی و تسهیل تبادل اطلاعات از طریق اتصال به سامانههای ارتباطی در دستگاههای مرتبط از قبیل نیروی انتظامی، ثبت احوال، وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی محقق میشود و تغذیه اطلاعاتی سامانه یکپارچه اطلاعات اقتصادی کشور با سنهاب میسر خواهد شد.
مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات بیمه مرکزی با بیان اینکه طرح توسعه سنهاب در سه فاز انجام شد تصریح کرد: آمادهسازی، شناسایی و پیادهسازی 3 فاز این طرح بود که اقداماتی برای احصاء شاخصهای نظارتی مبتنی بر قوانین و مقررات با استانداردسازی اقلام اطلاعاتی بر شاخصها به صورت تخصصی به آن پرداختیم.
وی خاطر نشان کرد: در این سامانه از اصل و تقلبی بودن بیمهنامهها و زمان اعتبار بیمهنامه میتوان اطلاع پیدا کرد.
وی گفت: با مکانیزه شدن بیمهنامهها از این طرح دیگر فعالیتها به صورت سلیقهای نخواهد بود و بسیار ضابطهمند و شفاف و براساس آییننامهها خواهد شد.
نعمتی تصریح کرد: سیستمهایی که برای سال 95 در دست اقدام است شامل سامانه قوانین و آییننامهها، سامانه دریافت بر خط اطلاعات رشته ثالث و حوادث سرنشین، سامانه دریافت بر خط اطلاعات رشته بدنه و اعمال شاخصها و سامانه تعامل بیمه مرکزی با نمایندگان کارگزار و ارزیاب خسارت خواهد بود.
وی در خاتمه گفت: استعلام وضعیت و اصالت بیمهنامه از طریق پرتابل بیمه مرکزی امکانپذیر شده است که متقاضیان میتوانند به بخش خدمات الکترونیکی WWW.Centinsur.ir مراجعه کنند.