خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن در گفت‌وگو با ایلنا:

صندوق حمایت از صنایع، نسبت به بانک‌ها شرایط آسان‌تری را در نظر بگیرد

میدواریم این صندوق چنین سختگیری ها و بوروکراسی های معمول بانکی را نداشته باد چون اگر صاحبان این صنایع می توانستند این خواسته بانکها را تحقق ببخشند الان مشکلی نداشتند که وزارت خانه به فکر تاسیس چنین صندوقی باشد

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن در گفتگو با ایلنا با اشاره به مشکلات مالیاتی صنعتگران و معدنکاران گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از قوانینی است که همه درگیر آن هستند و ما روزهایی که این قانون به بیراهه خواهد رفت را پیش بینی کرده بودیم.

آرمان خالقی افزود: امروز که همه با این قانون دچار مشکل شده اند به یاد صحبت‌های ما افتادند. ما در سال 82 روی ضعف این قانون کار کردیم و معایب آنرا به گوش مسولین وقت رساندیم  و همان زمان خانه صنعت و معدن با امضای طومار بزرگی به نرخ 10 درصدی این قانون اعتراض کرد که خوشبختانه این اعتراضات جواب داد و دولت به 3 درصد قانع شد.

وی ادامه داد: در افق 1404 قرار است کشور ما تبدیل به قدرتمندترین کشور در منطقه شود اما اعداد و ارقام می گوید از این برنامه خیلی عقب هستیم و باید این را قبول کنیم.

وی با اشاره به صحبت‌های وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص تاسیس صندوق حمایت از صنایع کوچک گفت: در حال حاضر مشکلی که صاحبان این صنایع با بانکها دارند این است که بانکها به دنبال وثایق ملکی سهل الوصول و داخل شهر هستند که امیدواریم این صندوق چنین سختگیری‌ها و بوروکراسی های معمول بانکی را نداشته باشد چون اگر صاحبان این صنایع می‌توانستند این خواسته بانکها را تحقق ببخشند الان مشکلی نداشتند و نیازی به کمک صندوق حمایت نبود.

کد خبر : ۳۴۸۸۴۱