نایب رئیس خانه معدن:
به دنبال شریک و بازاریاب خارجی هستیم
در حال حاضر بازاریابی مهمترین دغدغه ما است زیرا ما در برخی از بازارها بدون همکاری شرکتهای خارجی نمیتوانیم حضور داشته باشیم
نایب رئیس خانه معدن ایران در گفتگو با ایلنا با اشاره به سفر اخیر رئیسجمهور به کشورهای اروپایی درخصوص همکاریهای بخش معدن ایران با اروپائیان گفت: همکاری ما فقط درخصوص سرمایهگذاری یا واردات تکنولوژی نیست بلکه در حال حاضر بازاریابی مهمترین دغدغه ما است زیرا ما در برخی از بازارها بدون همکاری شرکتهای خارجی نمیتوانیم حضور داشته باشیم بطور مثال در بحث سنگهای تزئینی این صنعت دارای طراحان زبدهای است که سبب میشود سنگها به چند برابر قیمت فروخته شود. بر همین اساس ما اعتقاد داریم که به این طراحان و شرکتهای از این قبیل حتی 20 درصد سهام مجانی بدهیم تا بازار جدید را برای ما باز کنند.
بهرام شکوری با مقایسه صادرات ایران و ترکیه گفت: درآمد ترکیه از صادرات سنگ سال گذشته 2 میلیارد و 200 میلیون دلار بوده است و این کشور 83 درصد از سنگهای استخراج شده خود را صادر کرده است این در حالی است که ما تنها توانستیم 7 درصد از سنگهای استخراجی خود را صادر کنیم و 175 میلیون دلار به کشور ارز وارد کنیم.
وی با اشاره به صحبتهای افرادی که مخالف خام فروشی هستند گفت: در جهان امروز تکنولوژیهای جدیدی بوجود آمده است و سنگهای مصنوعی، کاشی و سرامیک دارد جای سنگها را میگیرد و هر روز بازار آنها وسیعتر میشود، پس لزومی ندارد که ما این سنگها را نگه داریم چون برای آیندگان دیگر ارزشی ندارد و میبایست الان با به فروش رساندن این سنگها برای نسل آینده سرمایه ایجاد و کشور را آباد کنیم.