خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک پارسیان در گفت‌وگو با ایلنا:

بانک‌ها باید تامین مالی بنگاه‌های کوچک را بر عهده بگیرند / تامین مالی بنگاه‌های بزرگ در بازار سرمایه

کوروش پرویزیان گفت: کاهش حجم تصدی‌گری دولت موضوعی است که بارها مورد تاکید بخش خصوصی قرار گرفته است. همچنین در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر اجرایی شدن آن دارند سیاست‌های مردمی‌سازی اقتصاد در آن مطرح شده؛ تمام این موضوعات نشان می‌دهد که چاره‌ای جز کوچک کردن حجم دولت نداریم.

مدیرعامل بانک پارسیان در گفتگو با ایلنا در خصوص فلسفه حضور بانک‌ها در اقتصاد کشور گفت: سیاست‌های کلی که بانک‌ها بر مبنای آن شکل گرفته این است که بانک‌ها تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط را به عهده بگیرند و بنگاه‌های بزرگ از طریق بازار سرمایه اقدام به تامین نیاز مالی خود کنند.

کوروش پرویزیان در خصوص برنامه ششم توسعه و  کوچک شدن دولت در این برنامه کلان اقتصادی گفت: در یکی از بندهای پیش‌نویس برنامه ششم توسعه، کوچک‌سازی 15درصدی بدنه دولت مطرح شده است که این نشان از عزم دولت برای کوچک کردن خود دارد.

پرویزیان تصریح کرد: کاهش حجم تصدی‌گری دولت موضوعی است که بارها مورد تاکید بخش خصوصی قرار گرفته است. همچنین در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر اجرایی شدن آن دارند سیاست‌های مردمی‌سازی اقتصاد در آن مطرح شده؛ تمام این موضوعات نشان می‌دهد که چاره‌ای جز کوچک کردن حجم دولت نداریم.

وی افزود: واگذاری فعالیت‌های اقتصادی به بخش خصوصی هم جزو برنامه‌های دولت یازدهم است و هم جزو سیاست‌های کلی آن. بنابراین کاهش حجم 15درصدی از فعالیت‌های دولت، فرصت و سیاست بسیار خوبی است و امید می‌رود که این اتفاق طی برنامه ششم توسعه بیافتد.

 

کد خبر : ۳۴۳۷۳۱