خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

وزارت جهاد کشاورزی با حذف یارانه کود موافق است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با حذف یارانه کود در صورتی که این کار به ضرر تولید کننده نباشد موافق است و اگر از این کار مطمئن باشیم این کار را انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس کشاورز در افتتاحیه سومین نمایشگاه تخصصی نهادهای کشاورزی تهران بیان داشت: کیفیت کود نسبت به سال 92 قابل مقایسه نیست و در حال حاضر 32 هزار برند کود عرضه می شود و تنوع در این محصول نشان از فعالیت وسیع درعرصه تولید و واردات این محصول دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه دولت برای ارتقای حیثیت سموم کشاورزی گام های مهمی برداشته است افزود: دولت برای این کار از نهادهای خصوصی و انجمن ها کمک طلبیده است. با توجه به اینکه وضعیت کود در سال 92 نامناسب بود در حال حاضر به بازار این محصول سر و سامان داده ایم.

وی تاکید کرد: از 70 نمونه کود که در مهر و ابان سال 92 مورد آزمایش قرار گرفت ماده موثر نود درصد این تعداد صفر بوده است اما در حال حاضر به نرم قابل قبولی رسیده ایم .

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به شرایط به وجود آمده پس از رفع تحریم ها تاکید کرد: توقع داریم در شرایط پس از تحریم صاحبان کود و سم در انتقال تکنولوژی گام های موثری بردارند.

وی با اشاره به سهم مصرف سم در کشور که 60 درصد متوسط جهانی است افزود: میزان مصرف سموم و کود در بخش کشاورزی با استانداردهای جهانی فاصله دارد به طوری که در کشور 2.5 میلیون تن کود مصرف میشود درحالی که این رقم باید حدود 4 میلیون و 700 هزار تن باشد.

وی درپایان با تاکید بر اینکه بعد از رفع تحریم ها جذب سرمایه گذاران خارجی در عرصه تولید و سم حایز اهمیت است بیان داشت: انتظار داریم تنوع آفت کش ها به لحاظ کارایی و کم خطر شدن و همچنین آسیب محیط زیست کاهش یابد و با جذب سرمایه گذاران خارجی شاهد رونق در عرصه تولید سم در کشور باشیم .

براساس این گزارش سومین نمایشگاه تخصصی نهادهای کشاورزی به مدت سه روز در بوستان گفت وگو آغاز به کار کرده است.

کد خبر : ۳۴۱۷۴۲