خبرگزاری کار ایران

شعری مقدم در جمع خبرنگاران:

تسهیل در تامین خوراک با نفت 30 دلاری/جذب 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری تا 1404

شعری مقدم با بیان اینکه تا سال 1404 حدود 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در پتروشیمی جذب شود، گفت: نفت 30 دلاری تامین خوراک مایع برای صنایع پتروشیمی را تسهیل می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس شعری مقدم در حاشیه همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بلافاصله پس از موفقیت مذاکرات برجام، شرکت های اروپایی و آسیایی مذاکراتی را با ایران انجام دادند، گفت: سرمایه گذاران و شرکت های بین المللی در همایشی که امروز برگزار می شود با امکانات و فرصت های سرمایه گذاری در ایران آشنا می شوند.

وی با بیان اینکه قبل و بعد تحریم با هم تفاوت دارد، افزود: هم اکنون در این صنعت پیشرفت زیاد داشته ایم بطوری که بخش عمده تجهیزات این صنعت را در داخل کشور تولید می کنیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه توسعه صنعت پتروشیمی در راستای اقتصاد مقاومتی است، گفت: مزیت های فراوان ایران، سرمایه گذاران خارجی را تشویق به سرمایه گذاری در کشورمان می کند.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی ما جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی است پیش بینی کرد که تا سال 1404 حدود 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در این صنعت جذب شود.

شعری مقدم در ادامه درباره همکاری ایران و چین در پساتحریم نیز گفت: همکاری دو کشور در آینده ادامه می یابد اما فاینانس های تامین شده توسط چین برای شرکت های ایرانی چندان جذاب نیست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه دنیا به دنبال مناطق جدید برای سرمایه گذاری است، افزود: در شرایط کنونی ایران یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود.

وی همچین درباره تاثیر کاهش قیمت نفت بر صنعت پتروشیمی نیز گفت: نفت 30 دلاری تامین خوراک مایع برای صنایع پتروشیمی را تسهیل می کند.

وی به مذاکره با شرکت های متعدد آلمانی، ایتالیایی و هلندی اشاره کرد و افزود: کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی به ما مراجعه کردند اما بیشترین استقبال مربوط به شرکت های اروپایی است.

کد خبر : ۳۲۹۳۰۲