خبرگزاری کار ایران

جلال‌پور:

روابط تجاری و سیاسی ایران و مجارستان، شاهد رشد بوده است

روابط تجاری و سیاسی ایران و مجارستان، شاهد رشد بوده است
کد خبر : ۳۲۶۵۴۸

روابط تجاری و سیاسی ایران و مجارستان پس از جنگ جهانی دوم شاهد رشد بوده و اکنون با امضای توافق هسته‌ای بین ایران و غرب فرصتی پیش آمده که کشورهای اروپایی و شرکت‌های آنها برای حضور دوباره در ایران تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست مشترک هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران  ونخست‌وزیر مجارستان، محسن جلال‌پور ضمن خیرمقدم به نخست‌وزیر و وزرای همراه به اتاق  گفت: روابط تجاری و سیاسی ایران و مجارستان پس از جنگ جهانی دوم شاهد رشد بوده و اکنون با امضای توافق هسته‌ای بین ایران و غرب فرصتی پیش آمده که کشورهای اروپایی و شرکت‌های آنها برای حضور دوباره در ایران تلاش کنند.

وی افزود: یکی از فواید تحریم‌های ایران حضور پررنگ بخش خصوصی در اقتصاد کشور بوده است. کاهش قیمت نفت و وضعیت رکود اقتصادی سبب شد که در این چندساله این حضور پررنگ تر شود ما به دوستان اروپایی خود می‌گوییم حالا که موانع سیاسی برطرف شده ایران را می‌توانند به عنوان یک پایگاه برای حضور در منطقه پرجمعیت خاورمیانه در نظر بگیرند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: همکاری های ایران و مجارستان در حوزه‌های دام، کشاورزی و صنایع بوده است و جا دارد اکنون این حوزه‌ها افزایش پیدا کند.

جلال‌پور تصریح کرد: ایران هموراه یکی از کشورهای پیشرو در منطقه بوده است و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و آی تی موید این صحبت است.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی، آبیاری و کشت گلخانه‌ای شرکای ایرانی به دنبال شرکای اروپایی هستند.

جلال‌پور ادامه داد: گردشگری از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند بین دو کشور از ظرفیت‌های خوبی برخوردار باشد اگر کشورهایی همچون تونس و مصر به سبب مسائل امنیتی نمی‌توانند پذیرای توریست‌های اروپایی باشند اکنون ایران می‌تواند با ظرفیت غنی فرهنگی دارد میزبان توریست‌های اروپایی باشد

رئیس اتاق ایران ادامه داد: در زمینه توسعه روابط تجاری و تسهیل مراودات بازرگانی اقدامات خوبی انجام شده است که نمونه آن همکاری بین اتاق‌های استان‌های مختلف با شهرهای مختلف مجارستان است. خوشحالیم که امروز سه تفاهم‌نامه میان سه شرکت ایرانی و مجاری به امضا می‌رسد که این می‌تواند سرآغاز همکاری بخش‌خصوصی با مجارستان باشد.

وی ادامه داد: اتاق ایران مشغول تشکیل شورای تجاری ایران و مجارستان است و امیدواریم مجارستان نیز نهادی مشابه را تاسیس کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز