خبرگزاری کار ایران

برگزاری هشتمین همایش مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته

دبیرکل شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته اعلام کرد: هشتمین کنفرانس مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته 14 مهرماه جاری با مشارکت سفرا برخی از کشورهای مقیم تهران و میهمانان اروپایی و آسیایی در تهران گشایش می یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شورای مزبور، مظفر علیخانی اظهار داشت: دکو 2015 میزبانی بزرگترین طراحان و چهره های مبلمان و طراحی اروپا و آسیا مانند رالف ویگمن مدیرعامل iF Design و برای نخستین بار چهره های برتر انجمن های مبلمان آسیا از کشورهایی مانند کره جنوبی، اندونزی، مالزی، تایلند و سایر مقامهای کافا (شورای انجمن های آسیایی مبلمان) در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

 

وی اضافه کرد: علاوه بر مهمانان ویژه شورای انجمن های مبلمان آسیا، می توان به دبیرکل اتاق بازرگانی مالزی، رئیس انجمن چوب و مبلمان مالزی و عضو افتخاری شورای مبلمان مالزی، نایب رئیس شورای مبلمان مالزی، دبیرکل انجمن مبلمان و صنایع دستی اندونزی، نایب رئیس انجمن مبلمان و صنایع دستی اندونزی، نایب رئیس شورای انجمن های آسیایی مبلمان (کافا) و دبیرکل انجمن صنعت مبلمان تایلند، مدیر انجمن صنعت مبلمان تایلند، دبیرکل فدراسیون صنعت مبلمان کره جنوبی و مدیر فدراسیون صنعت مبلمان این کشور به عنوان برترین چهره های آسیایی حاضر در کنفرانس دکو 2015 اشاره کرد.

علیخانی افزود: صنعت مبل به عنوان صنعتی با رسته های مختلف و پیشینه تاریخی در کشور، اکنون جایگاه خود را به خوبی باز کرده و توانسته حدود 10 درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص دهد.دبیرکل شورای مزبور اضافه کرد: صنعت یادشده یک روند تکاملی را طی کرده و در واقع از مراحل کادر سازی، نوسازی شبکه، ایجاد تشکل و دانش بنیان کردن صنعت عبور کرده و به مرحله نهادسازی و نهادینه سازی مفاهیم رسیده است.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به استقبال از دکو 2015، تصریح کرد: دکو 2015 امکان مشارکت فعالان صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون و نیز صنعتگران مرتبط با مبلمان و دکوراسیون فراهم آورده و بنابراین حساسیت افکار عمومی نسبت به این کنفرانس افزایش یافته و انتظار می رود شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته، گام اول را در جهت تبدیل ظرفیت بالقوه به بالفعل بردارد و زیربنای محکمی برای برگزاری دکو 2016 را فراهم سازد.

علیخانی با بیان اینکه این دوره برگزاری کنفرانس دکو با ادوار گذشته تفاوت خواهد داشت، گفت: امسال شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته این کنفرانس را برگزار و برنامه هایی در این مسیر تدوین کرده، در واقع شکل گیری این شورا برآیند خواسته و تقاضای صنایع مرتبط با مبلمان و دکوراسیون است و راهبرد خود را در این کنفرانس اعلام می کند.

به گفته وی، کنفرانس دکو 2015 مانند سال های قبل میزبان مهمانان ویژه ای از کشورهای اروپایی و آسیایی است و چهره های اروپایی این رویداد ویژه صنعت مبلمان در تهران به برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان و صنعتگران ایرانی خواهند پرداخت. کارگاه های آموزشی به طور معمول برای تبیین علمی و ارائه تجربیات به تفصیل براساس رویکردهای تعیین شده هر کنفرانس، تعیین، برنامه ریزی و اجرا می شود.

دبیرکل شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته گفت: براساس برنامه پیش بینی شده در کنفرانس دکو 2015 کارگاه هایی در خصوص نحوه طراحی و آماده سازی نماینده یک برند برتر در ایجاد نمایندگی در کشور متبوع و سایر کشورها و تجربیات و سیستم های نحوه بازاریابی و فروش محصولات در جهان که پس از تحریم ها می تواند مورد استفاده اعضاء تشکل های صنفی و صنعتی باشد، برگزار خواهد شد.

علیخانی اضافه کرد: کارگاههای آموزشی کنفرانس دکو 2015 با حضور پروفسور رالف ویلمان از آلمان، پروفسور کرمانی از انگلستان، برنارد دهیگر از بلژیک، جوزف لفتویچ از انگلستان و ازگر بایکت از ترکیه در موضوعهای متنوع در رشته های مبلمان، طراحی و دکوراسیون برگزارمی شود.

قرار است هشتمین کنفرانس دکو 14 مهرماه جاری با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی،مدیران اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اساتید دانشگاه ها، طراحان، تولیدکنندگان و بازرگانان دکوراسیون و مبلمان داخلی، تشکل های صنفی و صنعتی ملی و استانی دانشجویان شاغل به تحصیل در تمامی رشته های مرتبط با مبلمان و دکوراسیون در مرکزهمایش های صدا و سیما برگزار شود.

کد خبر : ۳۰۹۹۶۴