دولت برای جایگزینی خودروهای فرسوده نقدینگی ندارد
سالانه حدود 250 تا 300 هزار خودروی فرسوده در چرخه اسقاط قرار می گیرد که در صورت عدم اسقاط این خودروها تعداد خودروهای اسقاطی برای سال بعد افزایش پیدا می کند .
محمدرضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تردد خودروهای فرسوده در سطح کشور اظهار داشت: رکود طی سالهای گذشته که بخش قابل توجهی از آن ناشی از تحریم ها بود باعث کاهش تیراژ تولید خودروهای داخلی شد که همین موضوع نیز موجب شد تا اسقاط خودروهای فرسوده طی سالهای 90 تا 92 متوقف شود.
وی افزود: سالانه حدود 250 تا 300 هزار خودروی فرسوده در چرخه اسقاط قرار می گیرد که در صورت عدم اسقاط این خودرو ها تعداد خودروهای اسقاطی برای سال بعد افزایش پیدا می کند .
نجفی منش با بیان اینکه دولت برای جایگزینی خودروهای فرسوده نقدینگی ندارد، افزود : این موضوع از سالهای گذشته مطرح شده و در برنامه دولت نیز هست و ضرورت دارد دولت برای جایگزینی خودروهای فرسوده در صورت تامین نقدینگی با سرعت بیشتری عمل کند.
به گزارش ایلنا ؛ سن کنونی اسقاط خودروهای فرسوده برای وانت و سواری بین 20 تا 25 سال و برای تاکسی 10 سال است .