پژوی ایرانی بازار هدف فرانسویان را قبضه میکند!
در صورتی که قرارداد نهایی در مذاکرات هسته ای بین مذاکرهکنندگان به امضا رسد مسلماً کمپانیهای خودروساز خارجی نظیر کرهایها، ژاپنیها و آمریکاییها برای همکاری با ایران اعلام آمادگی خواهند کرد.
احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در صورتی که قرارداد نهایی در مذاکرات هسته ای بین مذاکرهکنندگان به امضا رسد مسلماً کمپانیهای خودروساز خارجی نظیر کرهایها، ژاپنیها و آمریکاییها برای همکاری با ایران اعلام آمادگی خواهند کرد.
وی گفت: در گذشته نیز خط تولید شورولت و کادیلاک در ایران بود و در صورت توافق مجددا خطوط جدید آنها راه اندازی می شود.
نعمت بخش با بیان اینکه هماکنون 20 میلیون ظرفیت مازاد برای تولید خودرو در منطقه وجود دارد گفت: خودروسازان ما با همه ظرفیت خود کار نمیکنند و باید به دنبال بازارهای جدیدتر باشند.
نعمتبخش خاطرنشان کرد: از این پس قراردادها را با کشورهای دیگر به راحتی نخواهیم بست و کلیه پروژه ها را به مناقصه خواهیم گذاشت و شرکتی که بیشترین امتیاز را در این مناقصه کسب کند میتواند با ما همکاری داشته باشد.
وی تصریح کرد: از مواردی که باید برای همکاری با خودروسازان در نظرگرفته شود رقابتی بودن ، قیمت مناسب و نیز بهره بردن از 30 تا 40 درصد از کارگران خودروساز داخلی و نیز صادرات 30درصد از خودروهای تولیدی مشترک در بازار هدف آنهاست.
وی گفت: در کشورهای عراق و سوریه ما نمایندگی، تعمیرگاه و خدمات پس از فروش خودرو ایجاد کرده ایم.
دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: هماکنون نیز پژو محصولات خود را به آلمان صادر میکند و اگر قرارداد مشترکی بین خودروسازی ما و پژوی فرانسه بسته شود صادرات خودروهای مشترک باید به سمت بازار هدف صادراتی آنها و آلمان نیز صورت گیرد.
نعمتبخش در خصوص هزینههای سربار خودروسازان نیز گفت: زمانی که قانون بهبود فضای کسب و کار به کارفرما اجازه اخراج کارگران را نمیدهد و باید هزینههای این نیروی مازاد تامین شود و حق بیمه بیکاری نیز پرداخت شود چطور میتوان هزینههای سربار را کم کرد؟
وی گفت: به اعتقاد بنده بهترین راه برای کاهش هزینههای سربار، خروج خودروهای فرسوده از خیابانها و جایگزینی آن با خودروهای نو است که می تواند راهی برای کاهش آلایندگی محیط زیست نیز باشد.