خبرگزاری کار ایران

حمایت پزشکیان از کمپین «آری به تولید ملی»؛

کمپین "آری به تولید ملی" بین تولید کننده و مصرف کننده اعتمادسازی کند

کمپین "آری به تولید ملی" بین تولید کننده و مصرف کننده اعتمادسازی کند
کد خبر : ۲۸۷۳۸۲

عضو اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تولید کنندگان خصوصیات تولید ملی مناسب را به وجود بیاورند مردم خود به خود به سمت خرید کالای ملی رغبت پیدا می کنند اما متأسفانه در حال حاضر بازاری درست کرده ایم که همه می گویند تولید کننده هستند و با دریافت تسهیلات خروجی مناسبی ارائه نمی دهند.

مسعود پزشکیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با ابراز تأسف از اینکه تولید کننده ایرانی تعهدی به تولید با کیفیت یک کالا ندارد، گفت: با وجودی که تولید کنندگان تلاش کافی برای تولید کالای با کیفیت و مرغوب ندارند همیشه سعی کرده ام جنس ایرانی تهیه کنم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: تولید کنندگان و کارخانجات باید این تعهد و عرق را داشته باشند که کالای تولیدی شان با توان، تکنولوژی و صداقت ارائه شود نه اینکه بعضا به دلیل نداشتن رقیب جنس نامرغوب ارائه کنند.

وی افزود: این یک رابطه دو طرفه است که باعث می شود من به عنوان یک مصرف کننده این تعهد را پیدا کنیم که جنسی که ایرانی است را بخرم لذا نمی توانید از جامعه انتظار اعتماد به تولید کننده ای را داشته باشید که توجهی به نوع کیفیت کالای تولیدی خود ندارد.

پزشکیان در ادامه با ضعیف دانستن حمایت دولت از تولید ملی، عنوان کرد: اگر تولید کنندگان خصوصیات تولید ملی مناسب را به وجود بیاورند مردم خود به خود به سمت خرید کالای ملی رغبت پیدا می کنند اما متأسفانه در حال حاضر بازاری را درست کرده ایم که همه می گویند در آن تولید کننده هستند و از همین طریق وام، زمین، امکانات و تسهیلات می گیرند و در نهایت نیز مشخص نمی شود این پول ها کجا می رود.

وی اضافه کرد: نظارت این مورد بر عهده دستگاه های نظارتی اجرایی و مجلس است که متأسفانه همت چندانی نسبت به آن دیده نمی شود.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات در ادامه با بیان اینکه نمی توان مردم را به چیزی توصیه کرد که تولیدکنندگان نسبت به آن بی اهمیت هستند، گفت: تولید کننده باید پاسخگوی مشتری باشد اما متأسفانه همیشه توصیه ها برای تولید ملی به یک طرف یعنی مصرف کننده بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کمپین "آری به تولید ملی" در صورتی می تواند موفق عمل کند که باعث اعتمادسازی شود یعنی رغبت مصرف کننده را در صورتی افزایش دهد که پیش از آن تولید کننده را نسبت به ضرورت افزایش کیفیت کالای خود توجیه کرده باشد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز