بهرهگیری از ظرفیتها و استعدادهای داخلی، برای تقویت صنعت مد
این رویداد که با هدف ایجاد بهترین فضا و زیرساختهای لازم، برای پیشرفت و توسعه بهینه صنعت مد در ایران انجام شد.
دومین هفته مد تهران (Tehran Fashion Week)به مدت سه روز و در روزهای 23 تا 25 خردادماه 1394، در مجتمع تجاری سام برگزار شد. دراین رویداد که با هدف ایجاد بهترین فضا و زیرساختهای لازم، برای پیشرفت و توسعه بهینه صنعت مد در ایران انجام شد،هفت طراح لباس به همراه طراحان جواهر،زیورآلات و کیف و همچنین سایر عوامل صنعت مد، برای نمایش زنده مجموعه آثار خود، گرد هم آمدند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در آخرین روز از این رویداد، نشست اصحاب رسانه با حضور امین دوایی مؤسس و مدیر شرکت لاین، بهعنوان برگزارکننده هفته مد تهران،برگزار شد. امین دوایی از همکاری طراحان، سازمانها و سرمایهگذاران در برگزاری این رویداد مهم فرهنگی هنری، خبر داد و افزود: تاکنون، هریک از بخشهای مؤثر صنعت مد در کشور، بهگونهای نامنسجم و مستقل از یکدیگر فعالیت میکردند، اما هفته مد تهران بر آن است تا با نگاه به آیندهای روشن و با برنامهریزی جامع و دقیق و همچنین با بهرهگیری از ظرفیتها و استعدادهای داخلی این صنعت، پیوندی مستحکم بین تمامی حلقههای گمشده صنعت مد، برقرار کند.»
امین دوایی ضمن اشاره به استعدادها و پتانسیلهای موجود، اما ناشناخته در کشور، اظهار داشت: «تمامی تلاشهای ما، معطوف به این هدف است که فرصتی استثنایی برای آشنایی طراحان و سرمایهگذاران با یکدیگر ایجاد کنیم و با فراهم آوردن فضایی فراتر از نمایش زنده لباس، ابزارهای لازم را برای پیشرفت و توسعه زیرساختهای ضروری صنعت، همچون ارتباط با رسانهها، تولیدکنندگان و مراکز علمی و تخصصی در اختیار طراحان خلاق ایرانی قرار دهیم تا این صنعت علاوه بر دستیابی به استاندارهای جهانی مد، بتواند قابلیتها و ظرفیتهای بومی این حوزه را در سطح جهانی ارائه کند. ما به دنبال خلق بستری مناسب برای تعامل سبکهای زندگی و تبادل فرهنگهای مختلف هستیم و باور داریم هفته مد تهران با حمایت تمامی مخاطبان، به این هدف خواهد رسید.
در این رویداد فرهنگی هنری،خانه مد راد، نسیم اخوان، نهال بنیآدم، سالار بیل، مهرنوش شاهحسینی، یلدا ضیایی، مریم مهدوی، مهکامه امیرچوپانی وشرکت رولاجدیدترین مجموعههای خودرادر قالب نمایش زنده، درمعرضدیدمخاطبانقراردادند. مؤسسه طراحی اروپا (Institute Europe Design) نیز به عنوان حامی علمی این برنامه، یکی از طراحان شرکتکننده را برای گذراندن دورهای تخصصی طراحی به ایتالیا اعزام خواهد کرد.
شرکت لورئال و سونی حامیان طلایی دومین هفته مد تهران بودندکه در کنار فعالیتهای تجاری خود، به مشارکت و همکاری در رویدادهای فرهنگی و هنری ایران نیز توجه ویژهای دارند.به باور بخش موبایل سونی میتوان فناوری ومدرابه هم پیوندداد، جلوه و برازندگی رابه کاربران هدیه داد. شرکت آرایشی و بهداشتی لورئال نیز که تاکنون ارائه بهترین محصولات زیبایی به تمامی افرادبا فرهنگهای مختلف را در دستور کار خود قرار داده، به منظور جلب نظر طیف وسیعتری از زنان و مردان سراسر دنیا، شناخت و ارتباط مؤثر با جوامع مختلف و حضور در برنامههای این چنین را مدنظر قرار داده است.