آخوندی در پاسخ به ایلنا؛
افزایش قیمت بنزین روی نرخ بلیتها تاثیر چندانی ندارد/ احداث شهر جدید روی آب
افزایش قیمت بنزین روی نرخ بلیتها تاثیر چندانی ندارد و فکر نمیکنم تغییری در قیمتها حاصل شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی وزیر راه،مسکن و شهرسازی در حاشیه بیست و سومین همایش هماهنگی ارگان های دریایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر تاثیر افزایش نرخ بنزین روی بهای بلیت حمل و نقل گفت: افزایش قیمت بنزین روی نرخ بلیتها تاثیر چندانی ندارد و فکر نمیکنم تغییری در قیمتها حاصل شود.
آخوندی در خصوص اقدامات توسعهای در بندر جاسک و انزلی و سواحل شمال و جنوب کشور گفت: با توجه به تعاملات خوب در صحنه بینالمللی به تدریج خطوط کشتیرانی جهان در حال آمدن و پهلوگیری در بنادر ایران هستند.
وی افزود: سال گذشته 8 خط کشتیرانی جهانی مستقیما در سواحل جنوب ما پهلو گرفتند و این بدان مفهوم است که کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل برای ایران و امکان ترانزیت کالا از ایران به غرب و آسیای میانه فراهم شده و خوشبختانه بیانگر این امر است که اتفاقات خوبی رخ داده است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در کنار بحث توسعه بنادر در فاز 3 بندر شهید رجایی و همچنین تجهیزات فاز 2 را داشتهایم که فاز 3 حدود 500 میلیون دلار سرمایهگذاری جدید نیاز دارد.
آخوندی ادامه داد: همچنین توسعه بندر چابهار را در دستور کار داریم که حدودا 480 میلیون دلار سرمایهگذاری در دست اقدام داریم و نیز درصدد این هستیم که پس کرانه را توسعه دادیم و در راستای توسعه فضای بندری عمل کنیم.
احداث شهر جدید روی آب
آخوندی از احداث شهر جدید روی آب خبر داد و گفت: از جمله کارهایی که آخر هفته آغاز خواهد شد احداث شهر جدید بر روی دریاست که روز چهارشنبه اعلام رسمی خواهد شد و مکان احداث این شهر نیز سواحل جنوب ایران و در اطراف لار و لامرد خواهد بود.
وی تصریح کرد: بحث ما این است که بتوانیم کیفیت زندگی در بنادر ایران را ارتقا دهیم و اگر بخواهیم توسعه دریامحور داشته باشیم فقط نمیتوانیم به حمل و نقل اکتفا کنیم بلکه باید زندگی بندری را در شهرهای ساحلی ارتقا دهیم به همین دلیل در جهت توسعه بنادر حرکت میکنیم.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر در بخش حمل و نقل زمینی بخش عمدهای از محور چابهار تا بندر امام خمینی در حال ساخت است.
وی در ادامه به بهرهبرداری از جاده فیروزکوه اشاره کرد و اظهار داشت: این جاده غیر از 8 کیلومتر بقیه مورد بهرهبرداری قرار گرفته و هشت کیلومتر باقی مانده نیز 80 درصد پیشرفت دارد که دلیل تاخیر در بهرهبرداری از این 8 کیلومتر نیز بارش باران و ریزش تونل بوده که پیمانکار آن را پیشبینی نکرده بود.
وی در خصوص آزادراه تهران شمال نیز گفت: قطعه 4 بایدمورد بهرهبرداری قرار گیرد و قطعه یک نیز به شدت فعال شده همچنین قطعه دو و سه نیاز به طراحی مجدد مسیر دارد.