خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد:

اعلام آمادگی کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری در آب و فاضلاب ایران /برنامه ایران برای ارتقای تجهیزات بعد از لغو تحریم‌ها

اینکه تصور کنیم اگر ارتباطات برقرار شود مشکلات ما بصورت گسترده حل می‌شود اینگونه نیست زیرا ما در طول این سال‌ها با اقداماتی که انجام داده‌ایم، توانسته‌ایم نیازهای خود را برطرف کنیم.

ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص تاثیر لغو تحریم‌ها بر حوزه آب و فاضلاب و حل مشکلات این مجموعه به لحاظ تکنولوژیکی گفت: ما در بخش آب کمتر به نیازهای بیرونی متکی بوده‌ایم.

وی افزود: البته به لحاظ فراهم شدن امکان سرمایه گذاری بیشتر، می‌توانیم بخش آب و فاضلاب را تقویت کنیم اما در حال حاضر برای عملیات و انجام کار‌ها به ابزار و امکانات خاصی که به کشورهای دیگر وابسته باشد، نیاز چندانی نداریم.

محمودی خاطرنشان کرد: قطعا اگر فضا باز‌تر باشد از نظر ارتقای کیفیت و ایجاد فضا برای رقابت‌های تکنولوژیکی می‌تواند اثر گذار و مثبت داشته باشد ولی ما وابستگی خاصی نداریم یعنی اینکه تصور کنیم اگر ارتباطات برقرار شود مشکلات ما بصورت گسترده حل می‌شود؛ اینگونه نیست، زیرا ما در طول این سال‌ها با اقداماتی که انجام داده‌ایم، توانسته‌ایم نیازهای خود را برطرف کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا با لغو تحریم‌ها برنامه‌ای برای جذب سرمایه خارجی در بخش آب داریم یا خیر، اظهار داشت: تا کنون اظهار علاقه‌های زیادی از جانب کشورهای اروپایی، آسیایی شده ولی ما باید ببینیم فضای آینده کشور بعد از برداشته شدن تحریم‌ها چگونه رقم می‌خورد.

کد خبر : ۲۷۷۱۵۴