خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت در گفت‌وگو با ایلنا:

ورود «ایدرو» به توسعه میدان گازی/ بیمه‌ها شناورهای ایرانی را پوشش نمی‌دهند

ورود «ایدرو» به توسعه میدان گازی/ بیمه‌ها شناورهای ایرانی را پوشش نمی‌دهند
کد خبر : ۱۵۸۰۰۸۴

معاون وزیر صمت گفت: شناورهایی که برای صیادی و حمل بار استفاده می‌شوند، کشتی‌رانی جمهور اسلامی ایران و مجموعه‌های دیگری که در این فضا فعالیت می‌کنند با محدودیت‌هایی مواجه هستند به طور مثال سوخت بیشتری برای به حرکت درآوردن شناورها نیاز است، وزن آنها بالا و سرعت آنها پایین است و یا به دلیل فرسودگی بالای این شناورها بیمه‌ها قبول نمی‌کنند که آنها را پوشش دهند و یا برای پوشش‌دهی وجه بیشتری را مطالبه می‌کنند.

فرشاد مقیمی، معاون وزیر صمت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از عزم دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری از سال گذشته سیاست‌های مرتبط با توسعه صنایع دریامحور را ابلاغ کردند و بر همین اساس دولت تمرکز ویژه‌ای بر توسعه در این امر داشته است و ما هم در تلاش هستیم زیرساخت‌های لازم را در این زمینه به کار بگیریم، کشور ما از نظر زیرساخت‌های تولید ناوگان حمل و نقل دریایی وضعیت خوبی دارد اما از این ظرفیت به میزان کافی استفاده نمی‌شود، برخی از صنایع فعال در این عرصه با نیمی از ظرفیت واقعی به تولید مشغول هستند و تولید در برخی دیگر متوقف است.  

وی افزود: موضوع قابل توجه در مورد ناوگان حمل و نقل ایران فرسودگی بالای آن است تا جایی که این فرسودگی سبب شده شماری از کسب و کارهای مرتبط با اقتصاد دریا مخاطره‌آمیز باشد و یا تهدیدهایی برای آن ایجاد شود. 

مقیمی خاطرنشان کرد: شناورهایی که برای صیادی و حمل بار استفاده می‌شوند، کشتی‌رانی جمهور اسلامی ایران و مجموعه‌های دیگری که در این فضا فعالیت می‌کنند با محدودیت‌هایی مواجه هستند به طور مثال سوخت بیشتری برای به حرکت درآوردن شناورها نیاز است، وزن آنها بالا و سرعت آنها پایین است و یا به دلیل فرسودگی بالای این شناورها بیمه‌ها قبول نمی‌کنند که آنها را پوشش دهند و یا برای پوشش‌دهی وجه بیشتری را مطالبه می‌کنند. 

معاون وزیر صمت تصریح کرد: بر همین اساس برنامه پنج ساله‌ای تدوین شده برای بررسی اینکه کشور به چه میزان شناور در انواع مختلف نیاز دارد و پیگیر اجرای این برنامه هستیم و در واقع در موضوع حمل و نقل دریایی نوسازی را در پیش داریم و حتی معتقدیم در نقاطی باید فناوری به کل عوض شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی شناورهای صیادی کشور به دلیل مشکلات یادشده این امکان را ندارند که به آب‌های آزاد بروند و در نتیجه از بهره‌برداری از پتانسیل این فضا و صید در این آب‌ها محروم هستند. 

مقیمی در پاسخ به اینکه ایدرو چه برنامه‌هایی برای کاهش چالش‌های برآمده از کمبود انرژی صنایع دارد، اظهار کرد: ایدرو در زمینه توسعه میدان گازی اقداماتی را در دستور کار دارد و در زمان مقتضی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد به علاوه در موضوع انرژی خورشیدی نیز تجمیع تقاضایی در حال انجام است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز